Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een aantal dagen is mijn 5G erg traag (kan niet eens een website openen). Mijn bundel is onbeperkt dus daar zou de vertraging niet van kunnen ontstaan. Ik heb al een aantal stappen doorlopen (opnieuw instellen APN) maar ook dit had helaas geen resultaat. Hebben jullie enig idee waarom mijn 5G zo traag is? Ik heb een Motorola G100

Hallo @maxBrmhrr als je door je bundel heen bent, valt internet terug naar de laagste snelheid.

Onbeperkt betekent niet letterlijk onbeperkt, maar kun je steeds weer gratis aanvullen met nieuwe databundels, zie hiervoor de uitleg op de website van KPN.

Succes.

 

 


Hi,

Volgens Mijnkpn heb ik meer dan 8 gig per dag beschikbaar (zie plaatje). Is er dan ook nog ergens anders een limiet die ik niet in de app kan zien? Helaas nog steeds extreem traag 

 


Hallo @maxBrmhrr , zo te zien heb je nog genoeg, probeer het eens op 4G en anders even KPN bellen, 0800 0402

 


Hoi @maxBrmhrr, welkom hier. 

Mobiele data is dus erg traag. Dat is wel balen. Via wifi werkt alles wel goed?

En kun je zoals JanD aangeeft via de instellingen van mobiele data op jouw telefoon aanpassen? Naar 4G of 5G of 4G en 5G? 

Werkt dat niet, ervaar je overal trage verbinding of is het op 1 locatie?


Hoi Bart,

Alles werkt naar behoren via wifi. Het aanpassen van 4g naar 5g (en andersom) heb ik geprobeerd maar heeft geen resultaat. Het internet is door het hele land traag (Utrecht, Enschede, Maastricht gemerkt). Het voelt alsof mijn internet vertraagd is zoals wanneer je bundel leeg is (terwijl dat dus niet het geval is).

 

Max


Hallo @maxBrmhrr als je een speedtest doet op 4G/5G via Ookla-app wat haal je dan up/down?

 


 

 

Hierbij de snelheden van 5G en 4G

 

Max 


Hallo @maxBrmhrr , dat is echt niets, heb je de netwerkinstellingen op je mobiel al eens een reset gegeven?


Heb je daar een speciale manier voor? Ik heb al wel het een en ander geprobeerd met Toegangspunten/APNs


Hallo @maxBrmhrr , Klik op instellingen,  Klik op systeem, Klik op geavanceerd, Klik op opties voor resetten, Klik op wifi, mobiel en Bluetooth resetten.

Succes 


Zou je ook jouw profiel van gegevens willen voorzien. Ga ik eens kijken of ik daar nog wat kan ontdekken. 

Verder heb je al een vervangende simkaart aangevraagd? 

En werkt jouw simkaart wel in een ander toestel? Zo ja, dan weet je zeker dat het aan jouw toestel ligt.