Skip to main content

als ik het forum doorspit, zie ik diverse soortgelijke situaties, zoals 

 

Onlangs ben ik met mijn gezin met de boot van sardinie naar het vaste land gevaren. Nu zie ik in “mijn kpn”  bij 2 van de 3 nummers die ik bij KPN heb lopen 60,50 aan extra kosten staan. Poster oid waar in andere forumvragen naar gerefereerd worden heb ik overigens niet gezien. 

 

Tijdens deze reis heeft 1 van deze nummers (06**690) drie sms-jes ontvangen (1: mobiel netwerk maakt gebruik van satelietverbinding; 2: 80%, 3: 100%). Deze sms-jes kwamen tegelijk binnen op het toestel, waardoor tussentijdse actie niet meer mogelijk was. 

Het andere nummer (06***673) heeft geen sms-jes ontvangen. 

Zou u kunnen kijken of er op basis van bovenstaande info coulance mogelijk is (net is in de gelinkte post)

dank

mvg koen

drkoen schreef:

Tijdens deze reis heeft 1 van deze nummers (06**690) drie sms-jes ontvangen (1: mobiel netwerk maakt gebruik van satelietverbinding; 2: 80%, 3: 100%). Deze sms-jes kwamen tegelijk binnen op het toestel, waardoor tussentijdse actie niet meer mogelijk was. 

Het andere nummer (06***673) heeft geen sms-jes ontvangen. 

Ik heb het vaker gezegd, die sms'jes zijn een absolute farce, maar wel één waar KPN zich graag achter verschuilt. Die sms'jes komen per definitie te laat want die data kan in luttele seconden verbruikt zijn.

 

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


@wjb allereerst ben ik het volledig met je eens, ik vindt ook dat KPN dat beter moet communiceren en je dit zelf eenvoudig moet kunnen aanpassen. 
dan het tweede; hoe vaak per dag of week copy/paste je dit bericht? Ben daar oprecht benieuwd naar. 


hoe vaak per dag of week copy/paste je dit bericht? Ben daar oprecht benieuwd naar. 

Ik denk een keer of vier of vijf per week en dat is vier of vijf keer per week te veel want dit zou echt niet nodig moeten zijn. Als KPN nu gewoon haar simpele maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt en er iets aan gaat doen. Ik ben echt verbolgen om het feit dat KPN niets lijkt te willen doen aan dit fenomeen en als dat werkelijk zo is, dan hoop ik oprecht dat die opstelling als een boemerang keihard terugslaat.


Hi @drkoen! Vervelend te horen dat je op deze manier onbewust voor extra kosten bent komen te staan. Ook erken ik dat dit signaal vaker voorkomt. Wat betreft de reactie in het aangegeven topic, als je geen sms hebt gehad, vul dan ons klachtenformulier in. Geef duidelijk aan wat er is voorgevallen. Dan neemt de klachtenafdeling contact met je op.