Skip to main content

Op vakantie binnen de EU ben ik door mijn databundel heen geraakt. Geen paniek wordt me verzekerd. Je houdt 64kbps uploadsnelheid en 3 kbps downloadsnelheid. Ik weet dat je daar weinig spannends mee kunt doen maar mijn telefoon stelt dat hij geen netwerkverbinding heeft. Een whatsapp tekstbericht komt niet aan en wordt niet verzonden. Hetzelfde geldt voor mail of internetbankieren. Inloggen bij dit laatste geeft de reactie 'geen netwerkverbinding’.

Mobiele data staat gewoon aan, de telefoon is opnieuw opgestart en roaming staat ook aan.

Het betreft een Samsung Galaxy S21. Wat is hier aan de hand? Verleent KPN de dienst die het toezegt gewoon niet of is er ergens sprake van een ver verborgen feature?

@BennieWoef Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je door je databundel heen bent, het klopt inderdaad dat je verbinding dan niet compleet weg zou moeten zijn.

Toch is het zo dat sommige apps met deze tragere verbinding inderdaad niet of niet goed meer werken. Ook kan het zo zijn dat bijvoorbeeld bepaalde websites wel laden en anderen niet. 

Wat je in dit geval zou kunnen doen is een bundel aanzetten, zodat je de tijd tot je nieuwe data kunt overbruggen.Â