Skip to main content

Ik krijg een sms van KPN dat ik 75% van mijn internettegoed heb verbruikt terwijl ik maar 7.7 gb van mijn totale 16 gb verbruikt. Dus mijn snelheid moet dan toch zo blijven?

Hallo @MelloD, een hele terechte vraag. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het schrikken is als je een sms krijgt dat je 75% van jouw data hebt verbruikt, terwijl je slechts 7.7 GB van de 16 GB hebt verbruikt. Je krijgt een sms wanneer de basisbundel (deels) is verbruikt. Kan het misschien zijn dat je een oud-Telfort klant bent? Bij Telfort was het zo dat je jouw overgebleven belminuten en data twee maanden mee kon nemen. Bij KPN kan dit niet meer. Maar als je onlangs hebt verlengd, dan kan het zijn dat je nog overgebleven MB's in jouw bundel hebt zitten. Deze worden meegenomen in het overzicht dat je in MijnKPN ziet, maar de sms die je ontvangt gaat alleen over de data in jouw KPN bundel.

Mocht je nou geen oud-Telfort klant zijn, dan lijkt het me goed als ik even meekijk. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft als je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.


Ik ben inderdaad “oud” Telfort klant.

raar dat het “meenemen” van overgebleven data e.d,. Bij KPN niet kan!

waar ik voor betaald heb daar heb ik recht op! Toch?

te gek voor woorden. Stel je voor dat mijn bank zo gaat handelen!?

” het geld wat u aan het eind van de maand “over houd” kunt u helaas niet meer meenemen in uw saldo van de daar op volgende maand! 
dat is toch te gek voor woorden?


Eigenlijk wil ik dit NIET,


Je koopt iets, je gebruikt niet helemaal, dan ben je het kwijt?

leuk! 
koop je een auto, staat de eerst maanden stil, voor je deur, halen ze hem weg! Geld weg, auto weg? VREEMD TOCH.
KPN…..DIT IS DIEFSTAL!


Hoezo bijna geen data meer?

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Als ik dit had geweten……..


Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je de indertijd bij Telfort meegenomen MB's ook niet helemaal opmaakte binnen de 2-maands termijn….

Je hebt een abonnement op een krant. Je leest alleen de voorpagina. Maar je betaalt voor de hele krant. Is dat diefstal?

N.B. Door het aangaan van het abonnement ga je akkoord met de voorwaarden.


Die krant heb ik dan wel in huis en wordt niet weg gehaald als ik hem niet lees! Toch

Het blijft een vorm van botweg jatwerk!

 


Met nog zo'n 7 GB voor 10 dagen heb je toch nog wel genoeg? Dat is alleen voor buiten de deur. Thuis via wifi gebruik je daar niks van.

Met een kpn abonnement kun je tenminste nog MB's delen naar andere kpn abonnementen op hetzelfde adres. Andere providers zijn goedkoper, maar als daar je bundel aan het eind van de maand niet op is…. En is ie nooit op: heb je dan niet een te grote bundel voor je gebruik??? Gelukkig kun je binnen Hussel ook binnen je contracttermijn up- en downgraden :relaxed: .

Het blijft een vorm van botweg jatwerk!

Ik heb bij diverse providers gekeken, maar nog geen gevonden die het anders doet dan kpn. Of het is net te vroeg op, of je komt er net niet doorheen.
Ik heb al maanden gehad dat ik geen 4G verbruik had.

Uiteraard ben je in dit land vrij je abonnement te nemen bij een provider van je keuze. Maar eentje waarbij je al je MB's op kunt maken zonder '’stress’’ naar het eind van de maand ( te vroeg op of juist over) heb ik nog niet gevonden. Variant op een spreekwoord: geen vergrootglas is sterk genoeg er een te vinden.

Bij allemaal krijg je een bundel (naar keuze) en als die aan het eind van de maand niet op is is het jammer.

Er is geen wettelijk beletsel: ze doen het allemaal zo. (Telfort bestaat niet meer, dus die doet niet meer mee)

Het Telfort systeem, 2 maanden meenemen, vond ik zo gek nog niet. Kon je nog MB’s sparen vóór je vakantie. Maar ben nooit naar hen overgestapt.

Hun klanten werden in de reclame weggezet als idioten die hun kapitaal kwijtraken. Voelde me niet verbonden, zeg maar.


Ik vind het jammer om te lezen dat je het ziet als diefstal, @MelloD, want dat is helemaal niet aan de orde. Wat @PeterG ook zegt: dit staat gewoon in de voorwaarden. Bij Telfort had je andere voorwaarden, waaronder dus het meenemen van MB's. Zolang je een oud-Telfort abonnement hebt (te herkennen aan TFT), dan behoud je de Telfort voorwaarden. Vernieuw je jouw abonnement, dan kom je echter onder de KPN voorwaarden te vallen. Dat betekent dat je MB's niet langer mee kunt nemen naar de volgende maand, maar je kunt wel MB's delen met andere KPN abonnementen op hetzelfde adres. Dit kan met oud-Telfort abonnementen weer niet. Ieder abonnement heeft dus zijn eigen voorwaarden en je bent hiermee akkoord gegaan toen je het abonnement aanging. Ik kan het niet anders maken.