Skip to main content
Antwoord

Aangeschafte Surinamebundel werkte niet, maar mag wel betalen

• September 24, 2025
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Denise Willemse
Nieuwkomer

Ik ben op dit moment in Suriname en heb hiervoor een bundel Suriname aangeschaft. Mijn telefoon staat op roaming en hij heeft zelf al telesur/ kpn gevonden. Alleen werkt het niet. Ik kan alleen noodnummers bellen en er is geen internetconnectie. Heb het toestel al meerdere malen opgestart, vliegtuigstand erop en er weer af gehaald. Als ik probeer handmatig voor een netwerk te kiezen geeft hij telesur en digicel aan. Bij beiden krijg ik een melding dat hij niet kan connecten. Als ik het daarna weer op automatisch zet komt Telesur weer in de linkerhoek te zien. Maar zonder 4g teken. 

Ik heb geen idee wat ik nog kan proberen. 

Hallo, ik herken de hierboven beschreven problemen. Toen ik in augustus in Suriname was deed de aangeschafte Surinamebundel het ook niet. Ik kon niet internetten / appen buiten mijn accommodatie. Via de chatbot en ook de op het forum gegeven adviezen zoals ook hierboven beschreven kwam ik niet verder. Daarom afgelopen zaterdag naar een KPN winkel gegaan. Daar kreeg ik te horen dat de bundel wel een beetje had gewerkt. Er was toch 11 MB gebruikt van de 3 GB, dus geld terug was daarom niet mogelijk. En er waren nauwelijks extra kosten buiten de bundel gemaakt zei hij. Ja, he he, ik heb zoveel mogelijk alleen van Wifi gebruik gemaakt….

Het beste is een e-sim aan te schaffen of in Suriname een prepaid kaart te kopen. In ieder geval geen Suriname bundel kopen!

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Denise Willemse. Welkom op de KPN Community! Een onderdeel van een zorgeloze en fijne vakantie is ook een goede mobiele netwerkverbinding. Jammer dat dat niet gelukt is en je vooral afhankelijk was van Wifi-netwerken. 

Heb je ook geprobeerd handmatig te verbinden met Digicel? Ik lees terug in verschillende topics dat dat veel mensen geholpen heeft om wel een goede verbinding te krijgen. 

Een verbruik van 11 MB op een bundel van 3GB is niet erg veel. Dat is misschien net voldoende om één afbeelding te downloaden. Het is in ieder geval wel duidelijk dat je eigenlijk er amper gebruik van hebt kunnen maken. Je kunt er nog een telefoontje aan wagen richting onze helpdesk met dit verhaal. Dan kunnen zij nog eens opnieuw beoordelen of er toch enige coulance mogelijk is. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Hoi ​@Denise Willemse. Welkom op de KPN Community! Een onderdeel van een zorgeloze en fijne vakantie is ook een goede mobiele netwerkverbinding. Jammer dat dat niet gelukt is en je vooral afhankelijk was van Wifi-netwerken. 

Heb je ook geprobeerd handmatig te verbinden met Digicel? Ik lees terug in verschillende topics dat dat veel mensen geholpen heeft om wel een goede verbinding te krijgen. 

Een verbruik van 11 MB op een bundel van 3GB is niet erg veel. Dat is misschien net voldoende om één afbeelding te downloaden. Het is in ieder geval wel duidelijk dat je eigenlijk er amper gebruik van hebt kunnen maken. Je kunt er nog een telefoontje aan wagen richting onze helpdesk met dit verhaal. Dan kunnen zij nog eens opnieuw beoordelen of er toch enige coulance mogelijk is. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Denise Willemse
Nieuwkomer

Beste Arjan, bedankt voor je reactie. Verbinden met Digicel is toen ook niet gelukt. Ik heb alle tips die op het Forum staan toegepast. Ik zal contact proberen te leggen met een medewerker via de optie terugbelafspraak. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jammer, dat de tip niet werkte. Hopelijk was de vakantie verder wel fijn :) 

Zeker even bellen inderdaad en laat maar weten wat daar uitgekomen is.