Skip to main content

Ik kreeg via mail een aanmaning voor een niet betaalde rekening, maar kan die niet zien op mijn KPN

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @WJNIJGH,

Er gaat momenteel ook een phishing mail rond met een zogenaamd nep bedrag van €45,68, zie hier op de website van KPN voor een voorbeeld van deze valse email. Mocht dit zo zijn, gooi deze email dan direct weg en klik nooit op links in de mail.  


Hi @WJNIJGH, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Goed om te lezen dat je zo scherp bent op de mails die je ontvangt en dat je het hebt gecontroleerd in de MijnKPN omgeving. Mocht je nog twijfelen, dan wil ik dit ook graag voor je controleren. Zou je in dat geval jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan controleer ik het voor je, maar ik vermoed dat @ChrisWissink het bij het juiste eind heeft. :relaxed:


goedemorgen,   ter kennisgeving

kreeg deze morgen soortgelijke mail/aanmaning . mail gedumpt, want mijn kpn gaf geen openstaande rekening aan .


Ik kreeg via mail een aanmaning voor een niet betaalde rekening ( € 89,93) , maar kan die niet zien op mijn KPN.

Gaat er momenteel ook een phishing mail rond met een zogenaamd nep bedrag van € 89,93 ?

Ook staat erin: '’Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij € 29,00 kosten in rekening zullen brengen.'’

Heel graag een reactie.

 


mailadres klopt ook niet bij mij, staat noreply@kpn.nl

KPN geeft onderstaande aan ;

Alleen e-mails met de afzender @kpn.com of een pagina op kpn.com zijn te vertrouwen. Krijg je een nep-mail van KPN? Verwijder deze dan meteen.

 

verder klopte in mijn mail ook de rekening/iban nummer niet en zaten er in de mail de nodige spelfouten.

tekst van mail 

 

Geachte heer/mevrouw,

Uit onze administratie is gebleken dat wij geen (volledige) betaling hebben
ontvangen voor onderstaande factuur/facturen. Het betalingstermijnen is
reeds verstreken.

OMSCHRIJVING                      Factuurnummer            Openstaand bedrag
Openstaande facturen           3837363NL                      € 89,93

Wij verzoeken u het totaal openstaande bedrag van € 89,93 uiterlijk
voor 04-05-2021 te voldoen. U kunt dit bedrag voldoen op IBAN: LT96
3250 0655 5192 8556 ter naam van KPN B.V. onder vermelding van:
3837363NL. Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij € 29,00 kosten in
rekening zullen brengen. U loopt veder risico dat wij voor het verdere
aanmaningstraject volgens de "wet incasso kosten" 15% over het door u
verschuldigd bedrag met een minimum van € 59,00 aan kosten in rekening
zullen brengen. Betaal het verschuldigd bedrag op tijd en voorkom extra
kosten.

Indien uw betaling en dit bericht elkaar hebben gekruist kunt u deze
herinnering uiteraard als niet verzonden beschouwen.

Mocht u vragen hebben over het bedrag en/of factuur schroom niet contact op te nemen met onze klantenservice, echter raden wij u aan het bedrag voor de verval datum (04-05-2021) te voldoen, om het automatische incasso process stop te zetten.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Alexander Schmidt
Directeur Klantenservice

N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijke deze e-mail te beantwoorden.


Hi @ries.hoog en @Sinds TELFORT KPN is, dank dat jullie deze mail hier even delen, dit betreft inderdaad géén mail van KPN maar een Phisihing mail. Jullie kunnen dit soort mails aanmelden op onze pagina over ‘valse email’ om zo nog meer andere klanten te waarschuwen!