Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik heb mijn abonnement opgezegd in juni, dit heb ik telefonisch gedaan en een bevestiging van ontvangen. Mijn abonnement is per 23 juli gestopt. Heb keurig een doos ontvangen van KPN en mijn modem en tv kastjes opgestuurd. Echter kreeg ik op 27 juli een factuur voor de periode van 27 juli t/m 26 augustus. 

Op advies van een medewerker moest ik dit bedrag storneren want anders zou het een maand duren dat ik mijn geld terug zou krijgen. Dit advies heb ik opgevolgd. Nu krijg ik op 10 augustus een aanmaning???!!! 

Vandaag heb ik de klantenservice wederom gebeld. Ik kreeg een een dame aan de telefoon die het allemaal niet wist, ze werkt niet op de debiteuren afdeling maar op de klantservice, aldus de medewerker. Ze kon mij niet helpen en de conclusie ik het maar zo moest laten?? Op dit forum lees ik berichten over incassotrajecten en dat is wat ik liever voorkom. 

Omdat ik naast de klantenservice (die mij niet verder kon helpen) niet op een andere manier contact kan krijgen met een KPN medewerker wil ik via deze weg vragen om verder te helpen. 

Graag ontvang ik directe contactgegevens van de debiteuren afdeling om te zorgen dat deze aanmaning per direct wordt gecrediteerd. 

Mijn abonnement is gestopt met bepaalde redenen en dan kan je moeilijk aan een “niet” klant vragen om EU 69,12 te betalen voor diensten die niet zijn geleverd. De einddatum dat ik ben afgesloten was 5 dagen voor de onterechte factuurdatum dus dat moet systeemtechnisch geen reden zijn om een klant alsnog een extra maand te laten betalen. 

Alvast bedankt voor uw reactie. 

Met vriendelijke groet, 

Patrick Mulder

 

 

 

 

 

Hoi Patrick, welkom op het forum! Jammer te lezen dat het contact met de klantenservice hierin geen duidelijkheid kon brengen. Het is met het opzeggen van mobiele abonnementen namelijk zo dat de factuur van de lopende maand altijd nog komt. Dus op het moment dat jouw abonnement op 23e juli stopt, wordt de factuur van die maand nog gedraaid alsof het een normale maand is. Dit is een makke van ons systeem waar we helaas niets aan kunnen doen op dit moment. Je krijgt in augustus, rond de normale tijd, je slotfactuur waarop alle kosten worden gecrediteerd terug naar de opzegdatum van 23 juli. 

Ik zou je in deze aanraden om de juli factuur alsnog te voldoen. Mocht je dit beslist niet willen, bel dan tijdens kantooruren weer naar 0800-0402. De collega's daar kunnen je dan doorverbinden naar de afdeling Collections.