Skip to main content

Hallo, 

 

Ik heb 3 mobiele contracten aan mijn KPN ID gekoppeld, alles werkt naar behoren, echter is er 1 irritatiefactortje: Alle bundels hebben een andere ‘start’ datum.

De één moet nog 1 dag met de bundel, nummer 2 moet 21 dagen en nummer 3 moet nog 26 dagen met de bundel doen. 

Zeker bij het delen van MB's is dit ronduit frustrerend om éérst te moeten kijken op welke datum de bundel vernieuwd wordt zodat je niet te veel (of te weinig) deelt. Gewoon totaal niet handig. 

 

Graag zou ik het terug zien als vroeger, elke bundel loopt van de 1e tot de laatste dag van de maand. 

Is dit ergens te regelen? In ieder geval dat alle bundels tegelijk lopen?

Volgens mij niet.

Als iedereen, miljoenen klanten, op de eerste dag van de maand allemaal tegelijk mb's delen, dan raken bij KPN de systemen overbelast. Terwijl ze de rest van de maand niks te doen hebben. Daarom heeft KPN nu denk ik de begindatum van de bundels verspreid door de maand. Zodat het delen ook verspreid door de maand gebeurt.

Het is denk ik niet wenselijk dat klanten met een paar muisklikken de begindatum van hun bundel weer terug kunnen zetten naar de eerste van de maand...


Hoi @Zilverdael80

Volgens mij niet.

Dit klopt, het is niet mogelijk om die data aan te passen. Ik snap dat het niet ideaal is wat MB's delen betreft, maar je kunt wel automatisch MB's delen instellen. Dan worden er automatisch MB's gedeeld zodra jouw nieuwe bundel ingaat, en wellicht is dit dan net goede timing voor één of twee van de abonnementen waar je mee wilt delen. Voor de overige abonnementen kun je dan een reminder in de agenda zetten bijvoorbeeld. 🙂 Zo hoef je het niet elke maand te controleren, maar krijg je vanzelf de reminder. Je kunt bij automatisch MB's delen ook feedback geven, daar kun je dan bijvoorbeeld ook aangeven dat het handig zou zijn om zelf de data te mogen kiezen waarop je MB's deelt. Dan kun je alle MB's automatisch delen en heb je er geen omkijken meer naar. Hopelijk wordt dit dan meegenomen in een toekomstige update. 

Edit met extra tip van @RBxx:

Hoeveel “gevers” van MB's zijn er? De gedeelde MB's behouden de geldigheid van de oorspronkelijke eigenaar. Als jij de enige gever van MB's bent en (automatisch) deelt op de 1e dag van jouw periode, dan kunnen alle ontvangers daar een hele maand gebruik van maken. Hun eigen factuurperiode heeft daarop geen invloed.


Hallo @Zilverdael80 

Hoeveel “gevers” van MB's zijn er? De gedeelde MB's behouden de geldigheid van de oorspronkelijke eigenaar. Als jij de enige gever van MB's bent en (automatisch) deelt op de 1e dag van jouw periode, dan kunnen alle ontvangers daar een hele maand gebruik van maken. Hun eigen factuurperiode heeft daarop geen invloed.