Skip to main content

Hallo. Na enkele omslachtige gesprekken via verschillende KPN mensen/ belafspraken die niet nagekomen zijn én vervolgens lukraak gebeld worden met vrij onduidelijke en tegensprekende verhalen probeer ik nu wijzer te worden via dit forum. 

Mijn huidige sim-only abonnement bij KPN wil ik aanpassen naar het aanbod van 15 € / mnd zoals het omschreven staat op site van KPN. (3 gig + onbeperkt bellen en sms’en enz.) Nu staat er echter dat ik 25 € eenmalige activatiekosten zou moeten betalen. Dat vind ik erg raar aangezien wij alles al via KPN hebben. Hoezo dan activatiekosten?! Na enig zoeken op de site van KPN lees ik dan ook dat dergelijke aanpassingen gratis moeten zijn. En na nóg verder zoeken lees ik ergens dat er een kortingscode te vinden moeten zijn. Nou, die is dan blijkbaar heel goed verstopt! Ik heb hem nergens kunnen vinden :(

En natuurlijk hebben de vlotte jongens die ik te pas en te onpas aan de lijn kreeg hier ook niet op gewezen. Ik hoop nu dat ik via dit forum wél verder kom! 

Vriendelijke groeten Claudia 

5 nov. 2022 

Heeft u het al geprobeerd via mijnkpn?


Ja, geen kortingscode gevonden

 


Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een kortingcodes gehoord bij kpn. Maar kunt u daar niet het gewenste abonnement afsluiten? Dan betaalt u zeker geen activatiekosten.


@Claudia 2022 Voor het verlengen van een KPN abonnement kan je een code aanvragen.

Dat gaat op deze pagina op de website:  Abonnement verlengen | KPN.com

Maar dat kan pas vanaf 120 dagen voor het einde van je abonnement.

Als je een lopend (bestaand) abonnement wilt aanpassen dan doe je dat (zonder code) via MijnKPN.


Hallo. Dank voor je antwoord @RBxx Dan is er in één jaar tijd bij KPN veel veranderd- zeker niet ten goede!  Zie hier een reactie over hetzelfde probleem van 1 jaar geleden: activatiekosten horen natuurlijk niet in rekening worden gebracht bij een verlenging  Dat lijkt mij meer dan logisch! Al het andere is gewoon geldklopperij en draagt niet bij aan het vertrouwen richting dit bedrijf. Wij als (nog) KPN klanten voelen ons gewoon slecht behandeld hierdoor. 

 


@Joep1965 Ook dank voor jouw antwoord. Ik kan het blijkbaar niet “gewoon” afsluiten (of veranderen) zonder 25 € “activatie”kosten (?) te moeten betalen. En dat terwijl wij al jaren alles van KPN hebben (als dit zo doorgaat dus ‘hadden’) Nogmaals: de activatiekosten voelen als blanke geldklopperij in dit geval! 


Ik heb echt nog nooit, na m'n eerste abonnement,  activatiekosten betaald. Uiteraard worden er wel kosten berekend als je een heel nieuw (extra) abonnement neemt. Je wil toch je bestaande abonnement veranderen??


Hoi @Claudia 2022 , als je de door mij genoemde weg kiest voor verlengen, dan betaal je geen activatiekosten wanneer je je bestaande KPN abonnement verlengt. Alleen als je een nieuw abonnement afsluit zijn er activatiekosten.


Dus als ik het goed begrijp dan zijn deze beloftes op de site over sim-only gewoon schone schijn? In werkelijkheid zitten er allerlei mitsen en maren achter - ook voor bestaande KPN klanten? Mijn huidige abonnement had een slechte prijs kwaltiteit verhouding (17,50 voor 2 gig) daarom wilde ik het genoemde van 15 € voor 3 gig

 


Nee @Claudia 2022 , die opmerking klopt wel.
Je kan een Hussel sim-only abonnement maandelijks aanpassen. Dat gaat via MijnKPN. Dat kan één keer per maand en de wijziging gaat in bij het begin van de volgende factuurperiode.


Echt ik heb heen idee waarom je nou zo negatief doet en je leest ook niet wat we schrijven. Je kan in mijnkpn je abonnement aanpassen ZONDER kosten of iets dergelijks.  


Aha. Dan weet ik nu hoe het zit. Mijn irritatie ontstond door dit scherm waarbij ik dit in mijn eigen profiel als bestaande KPN klant te zien kreeg. Pas bij het doorklikken - wat ik dus niet had gedaan ivm de duidelijk genoemde kosten van 25 € - kom je in de verlengshop terecht waar dan (pas) te zien is dat de 25 € niet voor mij gelden. 

 


Het lijkt als je op de knop klikt “Doorgaan met bestellen” je instemt met de eenmalige kosten van € 25. Dat heeft mijn irritatie in gang gezet. Wellicht is het toch een aanpassing waard. Ik kan me voorstellen dat dit bij meer vaste klanten vragen oproept. 

Nou heren, dank voor jullie meedenken en een fijne zondag nog!

 


Nou Claudia ik ondervind hetzelfde probleem als jij hoor! Wie klikt er nu door als er een bedrag onderaan de pagina staat waar je het niet mee eens bent! Misschien kan KPN het veranderen.