Skip to main content

Recent heb ik telefonisch een mobiel abonnement afgesloten, ik was al klant bij KPN. In het telefoongesprek werd gezegd dat ik geen aansluitingskosten hoef te betalen. Ik heb nu echter een factuur ontvangen waar deze wel op staan. Kunnen deze kosten alsnog ingetrokken worden?

Ik wil Internet & TV of Mobiel afsluiten. Moet ik hier aansluitkosten voor betalen?

Je betaalt aansluitkosten voor een nieuw Mobiel of Internet & TV abonnement. Bestel je Mobiel, Internet én TV tegelijk? Dan betaal je de aansluitkosten maar 1 keer.

Verleng je van een ouder Internet & TV of Mobiel abonnement naar een nieuw abonnement? Dan betaal je geen aansluitkosten.

Je betaalt ook geen aansluitkosten voor het doorgeven van een verhuizing. Je betaalt ook geen aansluitkosten als je overstapt van Telfort of XS4ALL naar KPN.

 

Dit is hier te vinden, als het een nieuw abonnement betreft betaalt u inderdaad aansluitkosten, wanneer het om een verlenging gaat niet. Dit zou dan alleen niet juist naar u zijn gecommuniceerd, overigens zou u dit wel hebben moeten zien op de bevestiging van uw bestelling.


Hallo @Rieke3, welkom. 

@Maurice85 heeft helemaal gelijk. Echter wil het nog wel eens voorkomen dat een klantenservice medewerker (per hoge uitzondering) met een klant afspreekt om de aansluitkosten te crediteren. Dit is dan een handmatige coulance die de medewerker dan zelf in moet voeren. Dit kan pas na de eerste factuur worden verwerkt. Natuurlijk ben ik niet bij het gesprek geweest en weet ik niet wat mijn collega met jou heeft afgesproken, mocht je nog vragen hebben raad ik je aan weer telefonisch contact te zoeken via 0800-0402. Als het goed is staat er een notitie in de gespreksgeschiedenis.Â