Skip to main content

Kpn heeft aansluitkosten van 25 euro berekend op mijn eerst factuur. Volgens de voorwaarden in het contract zijn er geen aansluitkosten.

Contact met kpn gehad en de medewerker geeft aan contact op te nemen met mobiel.nl.

Met medewerker mobiel.nl gebeld en die geeft aan dat hij meerdere telefoontjes heeft gehad over de in rekening gebrachte aansluitkosten. Dat mobiel.nl dit in zijn algemeenheid opneemt met KPN.

Weer contact opgenomen met KPN met dit verhaal en medewerker geeft aan dat mobiel.nl dan een eigen ingang heeft bij kpn en dat dit niet op hun kan worden afgeschoven.

Als mobiel.nl hier in het algemeen contact over heeft met kpn, dan weet ik dus niet of dit bij mij rechtgetrokken wordt bij een volgende factuur. Ik moet het dan maar afwachten?

Ik begrijp het niet. Op het contract staat zowel kpn als mobiel.nl. 
 

Er wordt iedere keer naar de andere partij gewezen. Hoe zorg ik ervoor dat dit voor mijn contract wordt opgepakt? Mijn partner wilde een contract bij kpn afsluiten voor een mobiel maar twijfelt nu door deze reacties.

Wat is mijn recht als klant en bij wie moet ik zijn om dit recht te trekken, KPN of mobiel.nl?

Die 25 euro word volgens mij ten alle tijde in rekening gebracht bij de eerste factuur. Als er een afspraak gemaakt is dat de aansluitkosten gratis zouden zijn, dan krijgt u die op de 2de factuur gecrediteerd. 


Dank voor je reactie Nick. Daar zou ik eventueel begrip voor op kunnen brengen, hoewel het natuurlijk nog steeds vreemd is. Maar het lastige is dat kpn dit in de twee contactmomenten op geen enkele manier wil bevestigen. Daarmee heb ik dan niet het vertrouwen dat dit bij de volgende factuur goedkomt. En beide partijen verwijzen naar elkaar. Dat komt als klant niet klantvriendelijk over.
 

Als ik een contract afsluit waar beide namen op staan en waar op staat dat er geen afsluitkosten zijn, maar deze toch standaard in rekening worden gebracht, dan klopt dat niet.

De minder oplettende klant betaalt dus alsnog en de oplettende klant heeft na 3 keer contact met verschillende partijen nog geen uitsluitsel.

Dat klopt niet en daar kan ik me dan over frustreren als ik van de een naar de ander wordt gestuurd.

Ze innen nu €25,- terwijl dit onterecht is. Bij meerdere klanten begreep ik van Mobiel.nl.


Hallo @Ifi als klant van mobiel.nl moet je voor vragen bij mobiel.nl zijn, hoe zij dat intern met KPN regelen is hun pakkie an. Ze beuren ook bemiddelingscourtage, dus mogen ze er ook wel wat voor doen.

Zeker als je zwart-op-wit hebt staan dat er géén afsluitkosten betaald hoeven te worden.

Zoals @Nick83  zegt, dien je bij KPN zelf altijd de 1e keer aansluitkosten te betalen als nieuwe klant, als mobiel.nl zegt van niet, dan nemen zij die kosten toch voor hun rekening, simpel toch?

 


Hallo @Ifi 

Ik had ook een mobiel abonnement afgesloten bij mobiel.nl met de geen aansluitkosten actie,  ik moest deze gewoon betalen maar mobiel.nl stort het bedrag vanzelf terug op je rekening binnen 3 maanden na de start van je abonnement.


@Ifi 

Het staat ook gewoon in de actievoorwaarden “Geen aansluitkosten” op mobiel.nl

 


Kpn heeft aansluitkosten van 25 euro berekend op mijn eerst factuur. Volgens de voorwaarden in het contract zijn er geen aansluitkosten.

Contact met kpn gehad en de medewerker geeft aan contact op te nemen met mobiel.nl.

Met medewerker mobiel.nl gebeld en die geeft aan dat hij meerdere telefoontjes heeft gehad over de in rekening gebrachte aansluitkosten. Dat mobiel.nl dit in zijn algemeenheid opneemt met KPN.

Als mobiel.nl hier in het algemeen contact over heeft met kpn, dan weet ik dus niet of dit bij mij rechtgetrokken wordt bij een volgende factuur. 

Wat is mijn recht als klant en bij wie moet ik zijn om dit recht te trekken, KPN of mobiel.nl?

Hallo @Ifi ,

Geef dit even tijd. Aansluitkosten worden altijd automatisch in rekening gebracht. Regelmatig zijn er acties van geen aansluitkosten. De procedure is dan dat de aansluitkosten standaard op de tweede factuur gecrediteerd worden.  
 

In jouw situatie regelt mobiel.nl dit. Zij hebben dit voor jou bedongen bij KPN en zij nemen contact op met KPN. Dat schrijf je hierboven ook zelf dat je dit van hun hebt gehoord.
 

Normaal gesproken hoef jij geen actie te ondernemen. Blijkt er dadelijk op de tweede factuur geen creditering op te staan? Neem dan contact op met mobiel.nl. Tenslotte heb jij dit met mobiel.nl afgesproken en niet met KPN. 

Maar wacht het eerst even rustig af. 


Dank allemaal voor jullie uitgebreide reacties.

 

Als de medewerkers dat van de 2e factuur  gewoon tijdens het gesprek hadden gezegd, dan was dat prima geweest. Dan was ik door hun gerustgesteld.

 

Ik wacht het rustig af en voel me door jullie redelijk gerustgesteld. Dank daarvoor en een fijne middag!