Skip to main content

Ik heb ook zojuist mijn eerste factuur (nummer 1169528280) ontvangen en er was mij beloofd dat er geen aansluitkosten/thuiskopieheffing berekend zouden, gezien wij al een mobiel abonnement + KPN internet op dit adres hebben. Nu staat het er echter alsnog op.

Kan iemand mij hiermee helpen, aub?

 

Alvast bedankt,

Jaycee

 

 

 

 

De thuiskopie heffing moet gefactureerd worden als er een nieuw toestel geleverd word. Dat is gewoon wettelijk verplicht. Daar kan KPN helemaal niet omheen, ook al zouden ze nog zo graag willen. Als die thuis kopieheffing niet op de factuur staat, dan is KPN gewoon in overtreding.

Wat de aansluitkosten aangaat: bij ieder nieuw abonnement moet aansluitkosten bestraald worden. Hoeveel abonnementen u al heeft, dat doet er helemaal niet toe. 


Hey @alterbabe83! Het klopt wat Nick83 zegt. Thuiskopieheffing moet altijd betaald worden en staat dan ook (ingebouwd) altijd op de factuur. We ontkomen er niet aan. Wat betreft de aansluitkosten. Die worden ook altijd standaard in rekening gebracht. Ik kan me ergens voorstellen dat de verkoper/mijn collega heeft toegezegd dit aan je te vergoeden. Dit gebeurd doorgaans op de eerstvolgende factuur. Die collega dient het handmatig in te voeren. Mijn advies zou zijn, om het eerstvolgende factuur af te wachten. 


Dan wacht ik het nog even af op het nieuwe factuur. Ik heb al wel een sms ontvangen dat de korting is verwerkt. Dus ik ben benieuwd!

Nu is er alleen wel weer een nieuwe factuur bankafschrijving uitgevoerd van mijn vorige provider T-mobile (ondanks contract beëindiging + nummerbehoud naar KPN).

Word dit ook nog verrekend/terug gevorderd? De verantwoordelijkheid ligt namelijk bij KPN. Ik hoor het graag.


De afschrijving bij T-Mobile ligt bij hun, als jij netjes je opzegging hebt gehad word dit als het goed is vanzelf bij de eind factuur verrekend en terug gestort.