Skip to main content

Ik heb op 5-9-2020 in een gesprek met de helpdesk de afspraak gemaakt, dat zij mijn prepaid kaart zou omzetten naar sim-only. Omdat te kunnen uitvoeren heeft zij mij een aantal sms=jes gestuurd met een code, die ik dan moest voorlezen. Uiteindelijk was de zaak rond en omdat ik een trouwe KPN-klant was, zou zij de eenmalige kosten van 25,- crediteren. 

Een paar dagen later kreeg ik een e-mail, waarin werd bevestigd dat ik een nieuwe sim-kaart toegezonden zou krijgen met een nota van 25,-. In een vervolgmail werd uitgelegd hoe ik de simkaart kon activeren. Vanochtend kreeg ik per post een mapje met daarin een nieuwe simkaart.

Ik heb het maar zo uitgevoerd en aanvaard, maar blijf wel zitten met de mondelinge toezegging van de helpdesk.

Hallo @12kinker34, welkom op het forum.

Ik snap dat de situatie verwarrend is. Als we prepaid omzetten naar sim-only wordt er een nieuw abonnement aangevraagd, bij nieuwe abonnementen berekend het systeem automatisch aansluitkosten. Deze aansluitkosten staan daarom helaas wel op de bevestiging die jij hebt ontvangen. Wanneer je KPN prepaid omzet naar een sim-only hoef je geen aansluitkosten te betalen, de aansluitkosten worden daarom, samen met eventueel overgebleven beltegoed, op de eerste factuur gecorrigeerd. Als het een prepaid van een andere provider betreft, gaat hier om een mondelinge afspraak tussen jou en de medewerker die jij gesproken hebt, ook dan staan de aansluitkosten op de bevestiging, maar in dat geval zal de medewerker deze handmatig voor jou moeten corrigeren. 

Ik hoop dat ik zo wat duidelijkheid heb kunnen creëren. Alvast veel plezier met het nieuwe sim-only abonnement, als je verder nog vragen hebt ben je altijd welkom op het forum. :grin:


Reageer