Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds 23-7-21 heb ik via Belsimpel een verleng abonnement afgesloten, (datum is ook ingangsdatum).

Nou heb ik daar meestal vertrouwen in dat het goed gaat, totdat vandaag de nieuwe termijn in zou gaan en ik even keek hoeveel MB`s ik nou kreeg n.a.v. afgelopen maand waarbij ik herinnerd werd door mijn mb`s heen te zijn.

Vraag 1:Op  23-7-21 heb ik dus via Belsimpel een abonnement in laten gaan maar kennelijk heb ik van de maand augustus niet het desbetreffende abonnement gehad. Wel minder hoeven te betalen.

Waarom is niet per 23-7-21 niet het juiste abonnement ingegaan, ik was in de veronderstelling nu meer MB`s ter beschikking te hebben en word hierdoor de laatste week afgeknepen omdat ik er door heen was.

Vraag 2: waarom is, nu voor mij de 2e termijn ingaat, in het overzicht van  “mijnKPN “ niet aangegeven dat ik 40.000MB heb ipv wat er nu staat 12.000 MB dat werkt toch ontzettend verwarrend?

In de nieuwe factuur staat het overigens wel goed vermeld.

Hallo @Skyliner 

Was de eerste maand wel een volledige factuurperiode? Vaak is de eerste maand maar een beperkt aantal dagen en pas vanaf de tweede maand krijg je de volledige bundel voor een hele maand en ook het volledig bedrag in rekening gebracht. De eerste maand gaat ‘alles’ naar rato van het aantal dagen.

Zie: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel.htm


Hallo @Skyliner 

Was de eerste maand wel een volledige factuurperiode? Vaak is de eerste maand maar een beperkt aantal dagen en pas vanaf de tweede maand krijg je de volledige bundel voor een hele maand en ook het volledig bedrag in rekening gebracht. De eerste maand gaat ‘alles’ naar rato van het aantal dagen.

Zie: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel.htm

Hoi Ruud, Ik denk dat het zo iets geweest moet zijn. Vind het alleen jammer dat je er dan achteraf achter moet komen. In het factuur overzicht word gegoocheld met aflopende en migratie abonnementen met heel veel minnen en plussen.

Zoals ik aangaf heb ik ook heel weinig hoeven te betalen, dus dat stukje zal vast kloppen. Het ging er mij om dat je iets verwacht en niet krijgt.


Jazeker @Skyliner  zo’n eerste factuur is even uitzoeken met alle minnen en plussen. Je moet er voor ‘gestudeerd’ hebben :blush: . Maar het zal wel kloppen en je hebt gekregen waarvoor je hebt betaald.


Hallo @Skyliner, goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik zie dat @RBxx je al enige informatie hebt gegeven, fijn. Ik heb ook nog even naar jouw abonnement gekeken om je van meer informatie te kunnen voorzien.

Vraag 1:Op  23-7-21 heb ik dus via Belsimpel een abonnement in laten gaan maar kennelijk heb ik van de maand augustus niet het desbetreffende abonnement gehad. Wel minder hoeven te betalen.

Waarom is niet per 23-7-21 niet het juiste abonnement ingegaan, ik was in de veronderstelling nu meer MB`s ter beschikking te hebben en word hierdoor de laatste week afgeknepen omdat ik er door heen was.

Het nieuwe abonnement is op 24 juli 2021 in gegaan. Jouw factuur periode loopt echter van de 22e tot en met de 21e van de maand. De factuur van juli was al uitgekomen op het moment dat je een verlenging aanvroeg, vandaar dat het niet op deze factuur is meegenomen. Op de factuur van augustus vind een verrekening plaats over de periode van 27 juli tot en met 21 augustus, omdat je over deze periode al de abonnementskosten van het oude abonnement had betaald.

Je krijgt bij ingang van een nieuw abonnement data naar rato, zoals RBxx ook al aangaf. Hierdoor kreeg je iets minder dan je voor een hele maand zou krijgen.

Vraag 2: waarom is, nu voor mij de 2e termijn ingaat, in het overzicht van  “mijnKPN “ niet aangegeven dat ik 40.000MB heb ipv wat er nu staat 12.000 MB dat werkt toch ontzettend verwarrend?

Je hebt een Hussel 2 + 2 GB abonnement afgesloten. Je krijgt iedere maand dus 4 GB, ofwel 4.000 MB. Voordat je ging verlengen, had je nog een oud-Telfort abonnement. Hiervan had je nog data over, namelijk 8.000 MB. Omdat je bij Telfort data mee kon nemen, is de data nu ook nog meegenomen. Verbruik je niet alle MB's, dan zal je aan het begin van de volgende maand nog 4.000 MB uit jouw oud-Telfort abonnement hebben. Vanaf oktober zal je geen data meer over hebben uit jouw oud-Telfort abonnement en zal alleen de data uit jouw KPN Hussel abonnement in MijnKPN staan. En dat is dus 4.000 MB per maand.


Klinkt heel goed. Dit lijkt op een klassieke leesfout van mijn kant een nul meer of minder maakt een hoop verschil.

Misschien in de toekomst opbouw van Mbs inzichtelijk te maken.