Skip to main content
Vraag

Aanvragen multisim lukt niet - KPN pagina laadt niet in Watch app

• April 27, 2026
  • 21 reacties
  • 257 keer bekeken

Hoi,

Mijn nieuwe sim only abonnement is ingegaan op 24 april en ik wil graag multisim activeren. Maar dat lukt niet, want ik kom niet verder dan dit scherm in de Watch app op de iPhone. Voorheen had ik een soortgelijke multisim bij een andere provider, maar die heb ik opgezegd op 19 april, dus de Watch heeft geen actieve abonnement meer. Zelf heb ik in de afgelopen dagen alle updates gedaan voor de iPhone en Apple Watch, de Apple Watch gereset en opnieuw gekoppeld aan de telefoon. Ook ben ik naar de KPN winkel geweest, daar hebben ze een nieuwe e-sim ingestalleerd maar dat hielp helaas niet. Weet iemand de oplossing? Een losse multisim aanvragen zou op elk moment moeten kunnen volgens de KPN website.

21 reacties

• Nieuwkomer
  • April 27, 2026

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben bang dat dit weer weken gaat duren voordat het is opgelost. 

• Nieuwkomer
  • April 27, 2026

Present! Exact hetzelfde probleem. 

• Nieuwkomer
  • April 28, 2026

Hier idem dito

• Nieuwkomer
  • April 28, 2026

+1

• Nieuwkomer
  • April 28, 2026

Vandaag telefonisch contact gehad met KPN. Aangeraden om naar een fysieke KPN winkel te gaan. Vrijdag avond pas tijd voor. Wordt vervolgd 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Yanny en de rest! Erg lastig dat het activeren van de multisim voor de Apple Watch wat moeizaam gaat of helemaal niet lukt. Om jullie zo snel mogelijk van dienst hierbij te kunnen zijn, wil ik jullie doorverwijzen naar de telefonische helpdesk. Zij kunnen namelijk een ticket voor jullie aanmaken die bij de Technische Dienst terecht komt. Zij nemen dan weer binnen 3 werkdagen contact op en kunnen dit samen met jou oplossen. Zorg er wel voor dat je ook het EID-nummer van de Watch bij de hand hebt om door te kunnen geven. Zo vind je dat nummer: 

• Open de Instellingen-app op je Apple Watch
  • Selecteer Algemeen en daarna Info
  • Scroll naar beneden totdat je het EID-nummer ziet. Het EID-nummer wordt weergegeven onder de details van het serienummer en IMEI

Om met de helpdesk in contact te komen, kun je het beste een terugbelafspraak (rechts onderin) maken. Dan wordt je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt en je hebt gelijk een medewerker aan de lijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2026

Hoi ​@Arjan van KPN , ik heb vanmiddag naar KPN klantenservice gebeld en een ticket is aangemaakt voor de Technische Dienst. Nu dus afwachten en hopelijk wordt het binnenkort opgelost.

• Nieuwkomer
  • April 28, 2026

Hoi ​@Arjan van KPN , ik heb vanmiddag naar KPN klantenservice gebeld en een ticket is aangemaakt voor de Technische Dienst. Nu dus afwachten en hopelijk wordt het binnenkort opgelost.

Same here, ben net teruggebeld en er is een ticket aangemaakt. In een topic van 2,5 week geleden is het uiteindelijk opgelost door de TD. Oorzaak lijkt me dus bekend.

• Deelnemer
  • April 28, 2026

Hier ook. Heb ook het advies gekregen naar een fysieke winkel te gaan, doe geen moeite, zij kunnen het niet oplossen. Het lijkt echt een probleem bij KPN te zijn. Ik ga ook maar eens een ticket aanmaken bij de TD.

• Deelnemer
  • April 29, 2026

Kleine aanvulling: het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de Ultra 3 heeft geen invloed. 

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

​@Arjan van KPN  Net terugbel afspraak medewerker aan de lijn gehad. Na periode in de wacht zeggen zij niets te kunnen doen.

Erwin van KPN
Moderator

​@Kspllr . Dat kunnen ze wel.  Zoals je hier kunt lezen is er voor andere klanten een ticket aangemaakt. Dat moeten ze ook voor jou doen.

Ik zou nog een keer een terugbelafspraak maken en verwijs de medewerker desnoods naar dit topic.   Je kunt ook aangeven dat het om een ticket voor de NSSD gaat. Succes

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

​@Erwin van KPN ​@Arjan van KPN Misschien handig om de helpdesk even te informeren. Zojuist weer teruggebeld door een hele vriendelijke en behulpzame jongen. Direct aan het begin aangegeven dat ik een ticket wil en dat ik via de community berichten board kom, NSSD genoemd. Nee we moesten echt eerst nog e.e.a. proberen (Apple watch ontkoppelen resetten naar fabrieksinstellingen en Privé doorgifte uitgezet bij instellingen Icloud). Daarna Iphone opnieuw opstarten en dan zou het opgelost zijn. Je voelt m aankomen. Geen resultaat. Dit is niet heel efficiënt. Maar goed. We bellen gewoon nog een keer..

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

​@Erwin van KPN ​@Arjan van KPN net wederom gebeld. Deze keer is er een ticket aangemaakt.

Erwin van KPN
Moderator

​@Erwin van KPN ​@Arjan van KPN Misschien handig om de helpdesk even te informeren. Zojuist weer teruggebeld door een hele vriendelijke en behulpzame jongen. Direct aan het begin aangegeven dat ik een ticket wil en dat ik via de community berichten board kom, NSSD genoemd. Nee we moesten echt eerst nog e.e.a. proberen (Apple watch ontkoppelen resetten naar fabrieksinstellingen en Privé doorgifte uitgezet bij instellingen Icloud). Daarna Iphone opnieuw opstarten en dan zou het opgelost zijn. Je voelt m aankomen. Geen resultaat. Dit is niet heel efficiënt. Maar goed. We bellen gewoon nog een keer..

Het voelt omslachtig en onnodig en dat snap ik maar eerste lijn medewerkers hebben de opdracht om eerst klantdomein etc. uit te sluiten.   Uiteindelijk komen ze wel bij dat ticket terecht.  Sorry dat het niet wat praktischer gaat. 

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Mijn reactie op een eerder gesprek over hetzelfde probleem werd niet opgepakt, dus hier opnieuw de vraag:

Aanvraag multisim voor Apple Watch Series 11 blijft hangen. Ik heb ook alle basale dingen die gesuggereerd worden al geprobeerd.

Bij contact maken met KPN blijft het scherm ondanks alle pogingen eindeloos hangen.

• Deelnemer
  • April 30, 2026

dat verbaast mij ook. Elke keer als je belt met de helpdesk moet je dezelfde barriëre zien te doorbreken, zelf als je vanaf het begin aangeeft een ticket te willen aanmaken en zelfs verwijst naar dit topic. Een gesprek van 30 min had ook in 5 min opgelost kunnen worden. Hopelijk belt de TD mij snel op, het voelt erg zuur dat je een e-sim speciaal hebt afgesloten voor je smartwatch om dan notabene bij KPN (je verwacht toch iets meer) tegen technische problemen aan te lopen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

heb hetzelfde probleem, sofware op iphone(12) bijgewerkt gisteren en ook de apple watch software, dus beiden zijn ook gereboot. Maar het probleem is er nog steeds.  Apple watch series 10. Heb het ook al heel lang niet gebruikt, mis het ook niet eigenlijk, maar zou leuk zijn als het wel werkend te krijgen was. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Hoi ​@Yanny en de rest! Erg lastig dat het activeren van de multisim voor de Apple Watch wat moeizaam gaat of helemaal niet lukt. Om jullie zo snel mogelijk van dienst hierbij te kunnen zijn, wil ik jullie doorverwijzen naar de telefonische helpdesk. Zij kunnen namelijk een ticket voor jullie aanmaken die bij de Technische Dienst terecht komt. Zij nemen dan weer binnen 3 werkdagen contact op en kunnen dit samen met jou oplossen. Zorg er wel voor dat je ook het EID-nummer van de Watch bij de hand hebt om door te kunnen geven. Zo vind je dat nummer: 

• Open de Instellingen-app op je Apple Watch
  • Selecteer Algemeen en daarna Info
  • Scroll naar beneden totdat je het EID-nummer ziet. Het EID-nummer wordt weergegeven onder de details van het serienummer en IMEI

Om met de helpdesk in contact te komen, kun je het beste een terugbelafspraak (rechts onderin) maken. Dan wordt je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt en je hebt gelijk een medewerker aan de lijn. 

--
Ik heb vandaag weer geprobeerd multisim aan te vragen via de Watch app en tot mijn verbazing is het me gelukt. Ik ben nog niet door de Technische Dienst teruggebeld na het aanmaken van de ticket, maar waarschijnlijk hebben ze ergens aan gesleuteld waardoor multisim nu bij mij wel mogelijk is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

@yanny nou ik heb überhaupt geen contact gehad, ja hier, en ook bij mij werkt het weer:-)

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Het lijkt er inderdaad op dat er een ordinaire storing was. Het is mij nu ook gelukt.