Skip to main content

In april heb ik een nieuw abonnement afgesloten met telefoon en nummer behoud. Na enkele dagen kwam de telefoon maar met een nieuw nummer. Meteen contact opgenomen met KPN dat er wat mis is gegaan omdat wij duidelijk hadden aangeklikt nummer behoud te willen. KPN heeft daarop een mail gestuurd waarop stond dat het een fout in het  systeem was en dat het opgelost zou worden. 
maar nu enkele maanden verder zien we dat dat ipv het nummer weer om te zetten wij er een extra abonnement met het oude nummer bij hebben gekregen ( heel slecht schijnbaar dat ik betalingen niet check maar iets wat ooo niet zou hoeven als je een bevesdigjngsmail hebt gehad en contact ) 

het nummer wat zij ons hebben gegeven hebben wij ook na dit eerste gesprek niet meer gebruikt en dat is oom te zien in onze gegevens. Afgelopen donderdag contact opgenomen hierover met KPN maar de mevrouw aan de telefoon dacht totaal niet mee en haar manier van praten liet helemaal te wensen over en was alles volgens haar mijn schuld! Zij bleek niet bevoegd te zijn iets hieraan te kunnen doen en zou binnen 5 werkdagen gebeld worden door iemand die deze bevoegdheid wel heeft! Vandaag werd echter ineens het ( te behouden) nummer van mijn man gewijzigd naar diegene die wij nooit gebruikt hebben en nu vooor de zoveelste keer dus aan de telefoon met KPN! De mevrouw van nu zegt beide nummers actief te zien maar toxh is zijn nummer afgesloten en is alleen het noooit gebruikte nummer beschikbaar en ook ineens via mijn KPN zichtbaar als gekoppeld product. Ik betaal nog steeds voor beide nummers ( waarvoor ik in eerste instantie belde ) en wij in afwachting zijn .. lang verhaal maar iemand een idee wat ik nu kan doen om

1 mijn oude nummer te behouden en actief te krijgen 

2 het abonnement omgezet te krijgen naar 1 abonnement ( hetgeen wat ik aan hen gevraagd incl nummerbehoud ) ipv een extra abbonement toegevoegd te krijgen 

Wat heeft u toch een nare ervaring opgedaan met KPN op deze manier. Op dit forum is het druk en een officiële reactie van een medewerker kan enkele dagen op zich wachten.

Ik stel voor dat u het profiel invult zodat u toestemming geeft aan medewerkers om in u dossier te duiken.


Profiel ingevuld dus hopelijk iemand de oplossing.. net weer 3 kwartier aan de telefoon gezeten maar ze kunnen niet in het systeem en dus zijn te behouden nummer niet “terug vinden”  en is het nummer dat niet meer gebruikt werkt nu de enige werkende . Mijn man moet morgen bereikbaar zijn voor zijn werk op het nummer waar je nu geen bereik op krijgt te horen anders kan hij zijn werk niet uitvoeren 


Ik ben bang aan u verhaal te horen dat dit nog even duren. Goed dat het profiel is ingevuld.


Hallo @Tamara2082 en welkom op ons forum!

Jeetje, wat ontzettend jammer om te lezen dat je zo'n nare ervaring bij ons hebt gedaan. Ik heb gelijk even in het systeem gekeken en zie dat de nodige stappen zijn uitgezet om te zorgen dat alles weer klopt. Ik zal het hieronder op een rijtje proberen te zetten.

  • Op 21 april heb je een nieuw abonnement bij ons aangevraagd. Je hebt hierbij gekozen voor nummerbehoud van het nummer 06-*****014. Dit nummer was echter al bij ons bekend. Daarom is er geen nummerbehoud aangevraagd en heb je een nieuw abonnement gekregen. Het gevolg hiervan is dat je een nieuw abonnement op naam hebt staan.
  • Op 28 april is er een verlenging aangevraagd voor het nummer 06-*****014.
  • Nu kom je erachter dat dit een fout is geweest; je had de eerste eigenlijk als verlenging willen aanvragen en nu zit je ongevraagd met twee abonnementen. Logisch dat je hiervan af wilt. Hiervoor is op 19 november een klacht ingediend.
  • Mijn collega heeft er op 23 november voor gezorgd dat jouw nummer 06-*****014 is overgezet naar het abonnement dat op 21 april is aangevraagd. Tevens heeft mijn collega dit abonnement op verzoek verhoogd naar Hussel Unlimited. Deze verhoging gaat per 1 december in. Mijn collega in de winkel heeft jou op 24 november voorzien van een nieuwe simkaart voor dit nummer.
  • De verlenging die op 28 april is aangevraagd, is geannuleerd. Het hele abonnement is per 25 november gedeactiveerd. 

Dus als het goed is, klopt alles nu weer. Mocht je toch nog tegen iets aan lopen wat naar jouw mening niet klopt, laat het gerust weten. Dan kijk ik uiteraard wat ik voor je kan betekenen.