Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb voor een Spaanse collega geprobeerd een KPN abbonement af te sluiten via belsimpel. En na alles te hebben ingevuld en de aanvraag te hebben voltooid werd er een mail gestuurd door belsimpel. Omdat de toestel afbetaling hoger is dan 20 euro per maand en de aanvraag is gedaan met een Spaanse ID kaart is door KPN de aanvraag voor het abbo en toestel afgekeurd. Wel tijdens de aanvraag een brp vragen, die we dus aangevraagd hebben bij de gemeente wat ook weer 13 euro kost. Ik dacht dat iedereen in de EU gelijk is kwa rechten enzo, blijkbaar denkt KPN daar anders over….

@Nickk85 in een kpn winkel kunnen ze het eventueel voor hem nakijken, dan zal hij wel zelf langs moeten gaan. In principe is het Spaans zijn met een BRP geen reden voor afwijzing, dus mogelijk speelt er nog wat anders.


Via de KPN site is hetzelfde toestel+abbo 200 euro duurder dan bij belsimpel. Dat is een flink bedrag vandaar dat via KPN zelf bestellen weggegooid geld is.
 

 


Hi @Nickk85,

De regel dat je een toestellening van maximaal €20,- per maand af mag sluiten als je geen Nederlands legitimatiebewijs hebt, heeft te maken met fraudebestrijding. We hebben dit helaas niet zonder goede reden ingevoerd 😬

Je collega kan zonder problemen een sim only abonnement, een abonnement met een toestel dat maximaal €480,- kost óf een duurder toestel met een grotere eenmalige bijdrage bestellen. Het enige dat het afsluiten van dit abonnement tegen heeft gehouden, is een toestellening voor meer dan €480,- euro. 


Het woord "bundel" is hier wel een beetje verwarrend. Want dat lijkt te duiden op het abonnement (belbundel, databundel). Althans... zo lees ik het. Het lijkt net alsof het woord "aflossing" vermeden moet worden en er daarom iets anders voor verzonnen is.

Maar het abonnement is het probleem niet denk ik. Het gaat om de lening voor het toestel. Die mag niet meer dan 20 euro per maand zijn. Begrijp ik het zo goed?

Dus gewoon het bedrag wat meteen bij afsluiten betaald word verhogen. Dan word het bedrag per maand lager.


Mja Belsimpel lijkt daar inderdaad een andere benaming voor te gebruiken @Nick83, maar je begrijpt het goed!