Skip to main content

Ik heb een vraag over een abonnement .

Die van mij was op 12-09-2018 afgelopen.

Het was een 2 jarig abonnement.

Die dacht ik  automatisch over gezet zou worden naar een sim only abonnement.

Dit zag ik ook terug op  de site van KPN.

Nu is dat niet gebeurd en heb ik dus al die tijd naar mijn mening teveel betaald.

Ik heb contact gehad met KPN , een medewerker zei dat ik het teveel betaalde kon terug vragen.

Ik moest een formulier invullen

Dit heb ik gedaan, maar nu zegt een andere medewerker dat ik daar geen recht op zou hebben.

Onderstaande kreeg ik als reactie.

 

Uitkomst

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple iPhone 6S 64GB, Silver met  mobiel nummer *** en contractstartdatum   11-8-2016  omdat u uw abonnement met KPN bent aangegaan na 31 juli 2016. Vanaf die datum hebben wij geen abonnementen meer aangeboden met een mogelijk rentecomponent.

Hebt u nog vragen?

Bel 1200 met uw mobiele telefoon of 0800-0402 met een andere telefoon. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

 

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer

Directeur Klantenservice

 

Ik vind dit vreemd…

Ik zou toch graag het teveel betaalde terug hebben.

Ik hoor graag van u.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, privégegevens verborgen

Mijn abonnement is op 12-09-2018 afgelopen.

Nu kwam ik er achter dat ik nog steeds hetzelfde bedrag betaal als voordat het abonnement af was gelopen.ik was er vanuit gegaan dat het automatisch omgezet zou worden naar een sim only abonnement ,zolas het op de site van kpn staat:

Wat gebeurt er als ik mijn telefoon heb afbetaald?

Na 12 of 24 maanden wordt je abonnement automatisch omgezet naar Sim Only. Zodra jij je telefoon hebt afbetaald, betaal je alleen nog maar voor je MB's, minuten en sms'jes.

Nu heb ik al contact gehad met een medewerker van kpn , de heeft me een formulier laten invullen.verzoek tot teruggave van de teveel betaalde toestelkosten.

deze heb ik ingevuld. ik kreeg ook te horen dat ik recht had op terugbetaling van het teveel betaalde geld.

Tot mijn verbazing kreeg ik van kpn de volgende reactie.

Uitkomst

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple iPhone 6S 64GB, Silver met  mobiel nummer ---------en contractstartdatum  11-8-2016  omdat u uw abonnement met KPN bent aangegaan na 31 juli 2016. Vanaf die datum hebben wij geen abonnementen meer aangeboden met een mogelijk rentecomponent.

Het gaat mij niet om de rente,maar om de teveel betaalde toestelkosten.

Hoe kan ik toch mijn geld terug krijgen.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande topic


Hallo @Thoonen, welkom! Er zijn twee zaken die kunnen spelen: óf de zogenoemde woekerrente situatie, waarbij je mét abonnement meer voor je toestel zou betalen dan zonder je abonnement óf het langer dan 24 maanden betalen voor je toestel. Het formulier wat nu is ingevuld, is alleen voor de eerste situatie bruikbaar, terwijl het bij jou gaat om de tweede situatie. 

 

Wil jij je forumprofiel invullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan zorg ik ervoor dat mijn collega's contact met je opnemen om er alsnog voor te zorgen dat we dit voor je in orde maken. 


Hallo Marcia.

 

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de gegevens ingevuld.

Hopelijk kan het opgelost worden .

 


Daar twijfel ik niet aan 🙂. Er wordt binnen vijf werkdagen contact met je opgenomen. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me gerust weten.