Skip to main content

Hoi,

 

Ik zou graag een telefoon abbonement willen afsluiten die (blijkbaar??) is door gelopen. Ik zet in de "persoonlijke reactie" bij mijn profiel instellingen het nummer neer. Daarnaast vroeg ik me af of het ook mogelijk is om het geld terug te krijgen. Het zou in 01-06-2019 verlopen zijn, maar er staat ook bij dat het per 31-10-2023 verlengbaar is. Dus ik verwacht het telkens automatisch is verlengt.

Ik hoor graag van KPN; alvast bedankt.

 

Groet Sven

Hoi @Svebbbb 

 

Met afsluiten bedoel je in dit geval opzeggen neem ik aan?

Opzeggen via het forum kan niet.
KPN heeft het liefst dat je telefonisch opzegt, dat kan via 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00 en za 08:00 - 17:00), let wel op dat je een bevestiging per mail krijgt.

Abonnementen op dit soort diensten lopen standaard altijd door na de contractsperiode, daarna heb je een opzegtermijn van 1 maand, zie ook deze pagina https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Op de genoemde pagina (van de link hierboven) vind je ook een mogelijkheid om online op te zeggen, dat is te vinden onder Vragen over opzeggen:

Kan ik online of per brief opzeggen?

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal 4 weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Online: vul hier het online opzegformulier in. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.

...

Na invullen van het opzegformulier moet je ook (bijna direct) een ontvangstbevestiging krijgen per mail.

 

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat KPN iets gaat vergoeden, je hebt het abonnement zelf laten doorlopen (dat moet je in die ruim 4 jaar toch opgevallen zijn op je bankrekening?) en KPN heeft al die tijd wel je nummer in stand gehouden zodat je er gebruik van kon maken.