Skip to main content
Beantwoord

Abonnement dat ik laatst afgesloten heb is zomaar geannuleerd

• May 26, 2025
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb onlangs een abonnement bij jullie afgesloten, maar tot mijn verbazing is dit zonder mijn toestemming geannuleerd. Ik kan momenteel niet bellen omdat mijn nummer geblokkeerd is.

Kunt u mij laten weten wat er is gebeurd en hoe ik dit zo snel mogelijk kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

1. Kritsky

Admin: Gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Kritsky, welkom op onze community! Ik zie dat Michel en Ik_combineer al goed meedenken.

Inhoudelijk kan ik je hier niet mee helpen via de community. Je zult daarvoor echt bij mijn collega's moeten zijn. Als bellen niet lukt kun je ook altijd even langs een van onze winkels

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 26, 2025

Uw nummer is geblokkeerd, wat is hier de reden van?

In Nederland werken providers samen via stichting preventel waardoor een blokkade van 1 provider vaak een 'verbod' op toegang van de ander kan zijn.

https://www.preventel.nl/

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Kritsky 

Als toevoeging op de reactie van ​@Ik_Combineer , kan ik je ook nog melden dat er bij elke aanvraag van een mobiel abonnement, een geautomatiseerde kredietwaardigheidsonderzoek wordt gedaan.
Hier komt dan een krediet score uit, en op basis daarvan zal KPN een goedkeuring of afwijzing geven op de aanvraag van jouw mobiele abonnement.

Bij de aanvraag van een nieuw abonnement doet KPN een risico-onderzoek.
Doen we altijd en bij iedereen die een bestelling plaatst voor een mobiel abonnement.
Of je het gekozen abonnement kan afsluiten hangt af van de uitkomst (lees: krediet score) van het geautomatiseerde onderzoek.
Voor het onderzoek gebruikt KPN gegevens van de volgende 3 partijen: 

• Focum verzamelt informatie uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en deurwaarders. 

• Experian verzamelt en verwerkt gegevens zoals betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen. Zo helpen ze hun opdrachtgevers financiële risico's kleiner te maken. 

• Stichting Preventel houdt bij of personen of bedrijven bij 1 of meer telecomproviders een factuur nog niet betaald hebben. 

Ook andere providers doen dat op dezelfde manier!

Maar er zijn enkele mobiele providers (Prijsvechters), die geen kredietwaardigheidsonderzoek uitvoeren bij nieuwe klanten, dat zijn:

• 50 Plus Mobiel
  • Simpel
  • Simyo (behalve bij een mobiel abonnement + toestel)
  • Budget Mobiel

Als slot, als jouw mobiele abonnement (lees: bestelling) door KPN geannuleerd is, dan ben je ook je (nieuwe) 06-nummer kwijt, deze kan dan niet opnieuw geactiveerd worden.
In dat geval heeft het niets met een blokkade te maken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Kritsky, welkom op onze community! Ik zie dat Michel en Ik_combineer al goed meedenken.

Inhoudelijk kan ik je hier niet mee helpen via de community. Je zult daarvoor echt bij mijn collega's moeten zijn. Als bellen niet lukt kun je ook altijd even langs een van onze winkels