Skip to main content

Sterker.... Het ingevoerde ID werd zojuist getoond. Alleen niet geaccepteerd omdat op de voorzijde niet mijn getrouwde naam staat maar mijn meisjes naam zoals bij iedere getrouwde persoon staat deze op de achterzijde. Maar dit was niet voldoende. De telefoon werd meegenomen en abonnement geannuleerd.

Ik mag wel op deze voorwaarden internet en telefonie afnemen maar dit niet.... Schande

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Hoi 

Zojuist is mijn ID geweigerd omdat aan de voorzijde niet mijn getrouwde naam staat en de naam van de besteller. Deze staat op achterzijde maar dit werd niet goedgekeurd. Bij navraag bij de bezorgdienst blijkt dat dit dagelijkse kost is.

Op de website van kpn staat dat het ingevulde ID moet worden getoond. Dar deed ik. Daarnaast staan beide namen op het document.

Maar toch werd het geweigerd. De bestelling en abonnemeny geannuleerd.  Ik wil als klant die wel op mijn getrouwde naam internet en tv mag betalen ook mijn mobiel op mijn getrouwde naam. Wat nu…

 

Telefonisch en via chat ben ik al 3 uur bezog nog steeds geen contact met een medewerker.

 

Donna Meerveld 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hi @Donna Meerveld - Buhl,

Bij een abonnement voor ‘vaste’ diensten, geldt er geen legitimatieplicht omdat er een abonnement aan wordt gegaan voor een specifiek adres, wat ook de enige plek is waar het signaal geleverd zal worden. 

Bij mobiele abonnementen is dat anders, daar leveren we aan 1 contractant en is dat ook de enige persoon waarmee we zaken mogen doen. Bij het invoeren van een bestelling, wordt altijd gevraagd naar de gegevens zoals die worden vermeld op het door jouzelf gekozen legitimatiebewijs. Elk legitimatiebewijs toont de meisjesnaam, dus bij het aangaan van een abonnement dat aan jou persoonlijk gekoppeld is, zal ook de meisjesnaam doorgegeven moeten worden. Dit wordt online duidelijk aangegeven en als je niet via onze website maar via de klantenservice hebt besteld, zal het daar ook aangegeven zijn door mijn collega.

Als jij je abonnement aan hebt gevraagd op je getrouwde naam, komen de persoonsgegevens dus niet met elkaar overeen en mag de koerier het toestel niet afleveren, ook al staat je getrouwde naam wél op de achterkant van je legitimatiebewijs. Aangezien de bestelling nu geannuleerd is, wil ik je aanraden om een nieuwe bestelling te plaatsen waarbij de juiste gegevens in worden gevoerd!

 

 


@Donna Meerveld - Buhl Ik geef mijn vrouw altijd het advies om bij officiële stukken en aanvragen de meisjesnaam te gebruiken. Het is officieel ook zo dat een vrouw bij trouwen altijd eigenlijk “gewoon” haar eigen meisjesnaam houdt. Maar je hebt altijd het recht om een andere naam te gebruiken, mits het geen misverstanden oplevert.


Zie: https://justis.nl/service-contact/veelgestelde-vragen/naamswijziging/wanneer-mag-ik-de-achternaam-van-mijn-partner-gebruiken


U heeft 2 topics over hetzelfde:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/id-geweigerd-bij-mobiele-telefoon-bezorging-naam-klopt-niet-557352

Waarom dat?


Omdat ik niet doorhad dat er nog een topic bestond, excuus! Ik zal even samenvoegen.