Skip to main content

Aan

KPN B.V.

Postbus 30000

2500 GA Den Haag

 

Betreft: Opvragen kopie dossier

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een volledig kopie van mijn dossier met betrekking tot het op de volgende pagina genoemde telefoonnummer voor de gehele periode dat ik klant ben geweest bij u. Onder een volledige kopie versta ik alle verwerkte persoonsgegevens en de bij u afgesloten contracten, inclusief de startdata van de onderhavige abonnementen en de bijbehorende toestellen.

 

Wellicht ten overvloede vermeld ik dat u op grond van artikel 15 AVG gehouden bent om mij deze gegevens te verstrekken. Daarnaast is het mij bekend dat er een wettelijke bewaartermijn van zeven jaar op deze contracten rust ex art. 2:10 BW. Contracten die worden gesloten tussen een provider en een klant maken immers onderdeel uit van de administratie van de provider. Daarnaast heeft iedere ondernemer met betrekking tot haar administratie een uit art. 52 Wet Rijksbelastingen voortvloeiende fiscale bewaarplicht. Tot die administratie behoren onder andere het grootboek, de debiteuren- en crediteurenadministratie, de voorraadadministratie, de in- en verkoopadministratie en de loonadministratie. De Belastingdienst heeft echter bepaald dat ‘contracten, overeenkomsten en andere afspraken’ ook onder de financiële administratie vallen.  Dergelijke ‘basisgegevens’ moeten op grond van de fiscale bewaarplicht gedurende zeven jaar worden bewaard. Voor organisaties die telecommunicatiediensten leveren, zoals uw organisatie, heeft de Belastingdienst bepaald dat deze organisaties hun administratie gedurende tien jaar dienen te bewaren.

 

 

Met vriendelijke groet,

esther van dam-verschuur

 

 

 

Dat kan alleen per brief (papier dus) i.v.m. identificatie en ondertekening.

Zet bovenstaande dus op papier, met je handtekening, en stuur dat naar het via de link genoemde adres (niet het bovenstaande).

Dit bovenstaande bericht van je komt niet op de juiste plek.

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/dossier-opvragen-488750?postid=902991#post902991


Beste @Essyl, welkom! Is het inmiddels gelukt? Nog even ter volledigheid:

 

Verzoeken voor het opvragen van een kopie dossier kunnen worden verzonden naar:

  • KPN Mobiel
    t.a.v. CMU / Team 1
    inzake opvragen dossier
    Postbus 13500
    9700 EG Groningen


In dit verzoek dient je de volgende gegevens te vermelden:

  • Naam
  • Adres
  • Mobiel nummer en klantnummer waarop het verzoek betrekking heeft.
    • Bij meerdere producten/aansluitingen dienen alle producten/aansluitingen vermeld te worden.
  • Een duidelijke omschrijving van het exacte verzoek
  • Kopie van geldig legitimatiebewijs
    • LET OP: Laat de klant voor het versturen van een kopie van het legitimatiebewijs gebruik maken van de KopieID app. Deze app schermt persoonlijke gegevens af. Via www.rijksoverheid.nl kan deze app gedownload worden.