Skip to main content
Beantwoord

Abonnement in buitenland omgezet naar esim, maar kan nu niet meer bellen/gebeld worden

  • 16 September 2024
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Heb gisteren sim omgezet naar e-sim, maar als ik iemand bel of gebeld word volgt een directe doorschakeling naar voicemail. Hoe kan ik dit corrigeren? Note: ik ben in het buitenland en heb een abonnement.

Hoi @Trello 

Welkom bij de community van KPN.

Dit is uiteraard heel vervelend, zeker als je ook nog eens in het buitenland bent.
Je kunt het volgende eens proberen:

  • Zet je smartphone volledig uit, en zet hem na enkele minuten weer aan.
  • Reset de netwerkinstellingen in jouw smartphone, hiermee haal je veel fouten weg. 

Mocht deze optie ook niet het gewenste resultaat hebben, dan zou je toch even (met een telefoon van een mede reiziger) met de storingsdienst van KPN kunnen bellen.
Want dan is er technisch iets niet goed gegaan bij de activatie van de Esim, en dient een medewerker even in de systemen te kijken waar het probleem zich bevind.

Telefoonnummer vanuit het buitenland:

  • 0031-612001200 (Vanaf een vaste telefoonlijn)
  • +31-612001200 (Vanaf een mobiele telefoon)

Bereikbaar:

  • De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing 

Voetnoot: Bel je met een Nederlandse mobiele aansluiting binnen de EU naar de klantenservice van KPN, dan vallen de belminuten gewoon binnen de belbundel of onbeperkt bellen.
Bel je via en vaste telefoonlijn, dan zijn er wel gesprekkosten.

 


Dank voor je heldere berichtje. Ik heb je advies opgevolgd en uitgevoerd, maar helaas bracht dat niet het gewenste resultaat. Dus toch maar even gebeld met de storingsdienst van de KPN. Een allervriendelijkste medewerker heeft mij het probleem doen oplossen. Dank allemaal.


Hoi @Trello 

Het was dus toch een technisch issue die alleen verholpen kon worden door de storingsdienst van KPN, daar ging eerlijk gezegd ook wel een klein beetje vanuit gezien het probleem.
Gelukkig is het nu volledig voor je opgelost, door een vriendelijke medewerker van de klantenservice!


Reageer