Skip to main content

Ik wil mijn abonnement voor een week ongeveer omzetten naar een prepaid van een andere provider met nummerbehoud. Daarna wil ik weer een abonnement bij jullie afsluiten 

Kan dit?

Zo ja, ik neem aan dat dit dan een nieuw abonnement wordt of niet? 

Voor een week????? Naar een andere provider? Wat is dáár de reden van?

Verder kan je alleen naar een andere provider als A je abonnement al over de minimale looptijd (1 of 2 jaar) is. En B is dan de opzegtijd 1 maand...

Persoonlijk zou ik dit niet doen. En één week kan sowieso niet.


Leestekens genoeg zie ik. Ik heb mijn redenen.

Abo is al jaren over de looptijd heen. Het opzegtermijn van 1 maand is irrelevant. 

Waarom kan 1 week niet? 

​​


Je kan in principe ook verlengen bij KPN, dan heb je dezelfde voorwaarde als een nieuwe klant maar hoef je geen €25 activeringskosten te betalen. Een week "op vakantie" naar een andere provider is technisch heel lastig en ook niet realistisch. Je hebt voor een nummerportering toch vaak een maandje nodig.


Ik laatst een nummer-portering gedaan van Lebara naar een bestaande prepaid Simyo (mooi nummer gekocht, op sim van Lebara) en die overzetting duurde 7 dagen. Overzetten naar sim only was zelfde dag geregeld.

Andersom moet uiteraard ook weer kunnen in 7 dagen. Geen ervaring met KPN. De beperking ligt bij partij die het nummer moet vrijgeven. Bij prepaid is vaak geen opzegtermijn.

Technisch gezien denk ik dus dat het binnen twee weken moet kunnen.

Of je daarmee voldoet aan de eisen van een nieuw abonnement met eventuele nieuwe klant-voordelen bijvoorbeeld, dat denk ik niet en zou ook niet netjes zijn.

 


En dat is dus niet zo, er gelden niet dezelfde voorwaarden bij verlenging.

​​​​​​Dat is pas niet netjes. 

Maar daar gaat het mij niet perse om, wel mooi meegenomen.

​​


 

Er gelden niet dezelfde voorwaarden bij verlenging. 

Kun je dat aangeven. Het enige verschil is dat je bij verlengen geen aansluitkosten kwijt bent. 

Cadeautjes zoals bij een vaste aansluiting voor nieuwe klanten is er ook niet bij mobiel. Bovendien moet je dan minstens een half jaar geen klant zijn.


Makkelijkste voorbeeld is dat een nieuwe telefoon is bijv duurder. (staat niet aangegeven als "kado")


@MandyW kan je dan het voorbeeld laten zien? Want dit hoort niet zo. Verlengen met een nieuw toestel behoort dezelfde prijs te zijn als een nieuw abonnement*.
 

*als je het doet via kpn.com, de MijnKPN app of een bemand kanaal zoals de klantenservice of een KPN winkel.


Een nieuwe telefoon kost voor verlengende klanten hetzelfde als voor nieuwe klanten. 

Zoals al aangegeven: er zijn geen cadeautjes bij mobiel. Ook niet voor nieuwe klanten. ( En pas na een half jaar geen klant ben je nieuwe klant. Maar dat geeft geen voordeel.)


Miss moet ik het via mijnkpn een bekijken. 

Maargoed dat was niet mijn vraag, ik wil alleen mijn nr als prepaid voor iets meer dan een week hebben.

Kan dat niet, dan kan het niet. Twas maar een vraag. 


Het kan wel, maar dan bij de provider KPN. Wel moet je het een maand van tevoren aangeven.