Skip to main content

Goededag,

De situatie.
Mijn zakelijke telefoon is een iPhone met een fysieke simkaart.
Ik was het zat om altijd met 2 mobieltjes te lopen en heb mijn prive KPN abonnement omgezet naar e-sim en deze gebruikt op mijn zakelijke iphone.

Na een paar jaar kwam ik erachter dat ik mijn priveabbo nauwelijks gebruik voor gesprekken.
Heb deze daarom omgezet naar Prepaid, om toch bereikbaar te zijn.

Nu heb ik een nieuwe iPhone gekocht.
En kan ik de esim niet exporteren, omdat KPN geen esim ondersteunt op prepaid.
Terwijl mijn huidige prepay wel esim is (vanwege een abbo dat ik na jaren had omgezet naar prepaid).

De benodigde QR code voor omzetten kan ik niet krijgen, omdat mijn prive nummer nu een prepaid is en niet meer in mijn normale MIJN KPN staat (bij mijn Thuisinternet en thuis telefonie).

Graag advies hoe ik mijn nummer kan meenemen.
 

Alleen een nummer onder abonnement kan naar e-sim omgezet. Daarna kan het, kennelijk, wel weer prepaid worden aangezien het nummer dan in de e-sim zit.

Advies 1

Wat het advies betreft: eerst dus weer naar abonnement omzetten. Als je de oude telefoon nog hebt die nog houden om de sms voor e-sim op de nieuwe te kunnen ontvangen. Anders ook nog weer even simkaart nodig. 

Advies 2

Niet mogelijk om juist het zakelijke nummer als e-sim te doen?

 

Mijn merk zal het nooit worden. Dat ze voor een habbekrats in China (!) en India  geproduceerd worden en hier veel te duur verkocht wist ik. Maar het is gewoon uitbuiting. 

Fabrikant belooft beterschap na onrust bij grootste Apple-fabriek in China - https://nos.nl/l/2453684

Apple wil meer iPhones produceren in India, 'China minder betrouwbaar' - https://nos.nl/l/2441749

 


Hey @RalphSe, welkom! Hoe jij nu e-sim hebt op die prepaid is ook de enige manier waarop dat kan. We hebben dan ook geen makkelijke manier om dit weer terug te zetten. Het advies van Peter is een manier.

Wat het advies betreft: eerst dus weer naar abonnement omzetten. Als je de oude telefoon nog hebt die nog houden om de sms voor e-sim op de nieuwe te kunnen ontvangen. Anders ook nog weer even simkaart nodig. 

 

Maar je kunt dit ook oplossen door een nieuwe simkaart aan te vragen. Dit kost je eenmalig €4,99 en kan met dit aanvraagformulier. Je krijgt dan een nieuwe, fysieke, simkaart thuisgestuurd die je in de nieuwe telefoon kunt gebruiken. De e-sim kun je dan verwijderen.


 

Mijn nieuwe telefoon heeft ruimte voor 1 fysieke sim en een e-sim.

De fysieke sim wordt al gebruikt door mijn zakelijke fysieke simkaart.

(Het is niet mogelijk om de zakelijke nummer als e-sim te krijgen (logge organisatie)).

 

Dus de aangedragen oplossing van Erik zal niet werken

(een nieuwe sim aan te vragen is geen oplossing, want die krijg ik niet in de telefoon).

 

Oplossing van PeterG om de prepaid eerst naar Abbo om te zetten zou een mogelijkheid zijn.

 

Als KPN nu ook prepaid als e-sim zou leveren zou dat opgelost zijn.

 


Oplossing van PeterG om de prepaid eerst naar Abbo om te zetten zou een mogelijkheid zijn.

Tenzij je je oude toestel nog hebt met de e-sim om de activatie voor de nieuwe e-sim (sms) te ontvangen heb je ook dán eerst een fysieke sim van kpn nodig. Om die sms te kunnen ontvangen.

Als KPN nu ook prepaid als e-sim zou leveren zou dat opgelost zijn.

Tegen die tijd ben je, denk ik, met pensioen.

Nu zal toch echt eerst een abonnement nodig zijn op je kpn nummer. Daarna kan het omgezet naar e-sim op je nieuwe telefoon. Daarvoor is nu nog wel je oude nodig om daarop de sms met activatiecode te ontvangen. 
Heb je je oude telefoon niet meer, of is de e-sim daarop gedeactiveerd, dan moet het niet alleen abonnement maar ook eerst weer een fysieke sim (voor de sms) zijn.