Skip to main content

Ik heb mijn abonnement (Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen / sms'en) op 11 september om 11:15 uur telefonisch opgezegd (KPN-service 0800 0402) omdat ik naar het buitenland verhuisde.
Uw collega vertelde me dat het over een maand, op 11 oktober, zal worden geannuleerd.
Desalniettemin bleef KPN ook de kosten ook na die datum aftrekken per bankrekening!
Tot mijn verbazing heb ik gemerkt dat het volledige abonnementsgeld op 24 oktober en 24 november van mijn bankrekening is afgeschreven!
Vreemd genoeg stuurde KPN mij deze facturen helemaal niet zoals voorheen, per email.
Ik vraag om compensatie voor deze oneerlijke kosten en om de abonnement te annuleren met de aangegeven datum (11 oktober).

Hallo @dekacnl, goed dat je even ons gevonden hebt! Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wilt.

Ik heb gelijk even gekeken en zie dat jouw abonnement nog gewoon actief is. Over de telefonische opzegging kan ik niets terugvinden. Ik kan je op dit moment dan ook enkel aanraden om jouw emigratie (opnieuw) door te geven via ons online formulier. Hiervoor heb je ook bewijs van jouw emigratie nodig. Dit kan zijn een bewijs van uitschrijving bij jouw oude gemeente, een arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland. Het contract zal dan beëindigd worden per de dag dat je naar het buitenland verhuisd bent.


Ik heb sinds 11 september op alle mogelijke manieren geprobeerd deze mobiele dienst (Onbeperkte data - maandelijks opzegbaar) op te zeggen, en ben vanaf het begin nog steeds niet verder gekomen!
3 maanden na mijn opzegging kan ik nog steeds niet van dit contract af! Wat een schande voor KPN!
Tot dusver:

1. 11 september, 11.15 uur: Per KPN-servicenummer 0800 0402 - Ik heb 4 minuten gepraat met uw collega, die mij verzekerde dat het contract op 11 oktober wordt opgezegd!
Het enige dat is gebeurd, is dat KPN me geen facturen meer stuurde, maar doorging met het belasten van mijn bankrekening!

2. 30 november - nadat ik me realiseerde dat mijn abonnementsprijs nog steeds in rekening wordt gebracht (zonder factuur), en aangezien ik al in het buitenland was, probeerde ik de ondersteuning van KPN Buitenland te bellen (+31612001200). Na 15 minuten in een eindeloze wachtlus kreeg ik het advies van de chatbot om later op een andere dag te bellen!

3. 30 nov - Annulering via officiële website (https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm), bijgevoegd mijn werkcontract zoals gevraagd op formulier!
Na 8 (!!!) kalenderdagen op 8 december meldt een generieke e-mail zonder referentienummer mij om te schrijven naar support (opzeggen@kpn.com) en "Bewijs van uitschrijving vanuit de gemeente" te sturen! Ik heb geen recente uitschrijving, aangezien ik dit jaar alleen tijdelijk in Nederland was, zonder registratie!

4. 30 nov - Twitter-bericht aan @KPNwebcare over het probleem. Ik word gevraagd om te proberen te chatten via een URL-link (https://bit.ly/39nVT8O) met een niet-bestaande CHAT-optie op die KPN-website ?!

5. 30 nov - Gevraagd op KPN-forum (https://bit.ly/39nVT8O) voor oplossing van probleem, werd opnieuw verwezen naar dezelfde KPN-website (beschreven in punt 3)!

De klantenservice van KPN heeft niet eens de eenvoudigste functionaliteit van een CRM, om u een referentienummer te geven voor uw oproep, e-mail of annulering via de officiële website!
De mobiele dienst die ik heb gekocht, wordt geadverteerd als een abonnement van een maand! Niets is minder waar! 
Deze procedure is echt onzin en totaal illegaal, dat KPN het opzeggen van een abonnement onmogelijk maakt!
Ik ben nog nooit zo'n onprofessionele klantenservice tegengekomen als KPN!


Het spijt me om te lezen dat het opzeggen van jouw abonnement in verband met emigratie zo moeizaam verloopt. Dit is niet wat je van ons mag verwachten. 

Op de website staat aangegeven dat een arbeidscontract bij jouw nieuwe werkgever een geldig bewijs is. In mijn ogen is het dan ook niet terecht dat dit verzoek is afgewezen. Ik heb dit daarom doorgezet naar mijn collega's van Klantreacties. Zij zullen dit binnen vijf werkdagen in behandeling nemen.


Ik heb zojuist terugkoppeling van de afdeling Klantreacties ontvangen. Zij kunnen niet naar een buitenlands nummer bellen, dus het contact loopt even via mij. 

Mijn collega heeft de bewijslast goed gekeurd en heeft jouw abonnement per direct stop gezet. Daarbij heeft mijn collega de kosten vanaf 30 november gecrediteerd. Er is in deze gekozen om 30 november aan te houden, omdat dit het moment is dat jouw online formulier bij ons is binnen gekomen. Over het contact op 11 september kunnen wij niets vinden. Er is volgens onze gegevens geen sprake van een eerdere opzegging. Daarom heeft mijn collega 30 november aangehouden.

Je ontvangt van ons nog één factuur: de slotnota. Op deze factuur worden alle resterende kosten en de creditering berekend.