Skip to main content

Hallo

 

ik heb op dit moment een abbonement lopen bij Simpel. Deze loopt tot 14 juni. Ik zou graag eind mei willen overstappen na KPN met nummerbehoud. Dit is 2 weken voor dat mijn contract verlengt word bij Simpel. Is het nog mogelijk om twee weken van te voren over te stappen na KPN met nummerbehoud of ben ik dan te laat

gr

Je contract wordt niet automatisch verlengd maar wordt maandelijks opzegbaar.  Je kunt dus gewoon bestellen bij kpn en je nummer behouden.


Dankjewel Joep, 

ik heb nog een vraagje als ik bij bestellen aangeef dat ik nummerbehoud wil, regelt KPN dit dan met Simpel. Of moet ik dit allemaal zelf regelen

 

gr


@Unknown133 Hoi! Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op jouw tweede vraag. Wij regelen nummerbehoud onderling. Jij geeft het nummer door aan ons. Wij sturen het verzoek naar Simpel en sturen je een sms met de vraag of je akkoord gaat met nummerbehoud (dit is ter verificatie). Als je 'JA’ smst dan ga je akkoord en Simpel geeft het nummer dan per einddatum contract aan ons. 

Het is inmiddels al enige tijd geleden dat je de vraag stelde. Is het goed gekomen met de nummerbehoud aanvraag of kan ik je nog ergens bij helpen? 

Laat het in dat geval gerust weten. :blush:  


Hallo lisa

 

heel erg bedankt voor je antwoord

 

ik ben dat nog van plan.

 

ik heb mijn contract bij simpel tot 14 juni. Ik ben van plan om op 28 mei over te stappen. Ben ik dan nog op tijd en kan ik hem dan ook gelijk gebruiken met mijn nieuwe telefoon?

 

goeetjes jessica


@Unknown133 

Ik ben Lisa weliswaar niet maar die heeft het al best druk momenteel.

ik heb mijn contract bij simpel tot 14 juni. Ik ben van plan om op 28 mei over te stappen. Ben ik dan nog op tijd en kan ik hem dan ook gelijk gebruiken met mijn nieuwe telefoon?

Al doe je het over 5 jaar, dan ben je nog ‘op tijd’.

Je abo bij Simpel verloopt niet als jij het niet opzegt. Alleen na de afgesproken looptijd loopt het door op maandbasis en niet meer op het afgesproken jaar of 2 jaar.

Ik ben van plan om op 28 mei over te stappen. ik heb mijn contract bij simpel tot 14 juni.

Je contract bij KPN zal dan ingaan per 29 juni. Dit i.v.m. de maand opzegtermijn die ook bij overstappen geldt. Je abo bij Simpel loopt dan door t/m 28 juni 00:00 uur. In die nacht neemt KPN dan het nummer over en kun je van af uiterlijk 06:00 uur ‘s ochtends met je eigen nummer maar met de nieuwe KPN sim bellen. Bewaar die sim dus goed, want t/m 28 juni is je abo bij Simpel nog actief.

Geef bij KPN bij afsluiten aan: “met nummerbehoud”. Je dient dan nog wat gegevens van je abo bij Simpel op te geven w.o. 06nummer en simkaartnummer. Bij overstappen met nummerbehoud zegt KPN je abo bij Simpel op (met in acht neming van de maand opzegtermijn).


@Unknown133 Peter legt het perfect uit. Alhoewel het niet altijd om 06:00 uur in de ochtend geregeld is. Ik zeg altijd, zodra je geen ontvangst meer hebt met de oude simkaart dan kun je onze simkaart in het toestel stoppen. Als je een abonnement neemt mét een toestel, dan ontvang je het toestel wel binnen een aantal dagen. Deze kun je in eerste instantie gebruiken met je oude simkaart. 


Reageer