Skip to main content

Ik heb een abonnement 2 Gb; bij aangaan verhoogd met nog eens 2 Gb, totaal 4 Gb dus. IK ga straks met vakantie binnen Europa en zal meer Mb's verbruiken. Ik kan dan à 7.99  1 Gb per maand er bij kopen; ik heb dan 5 Gb (of 3 Gb??). Ik kan ook, als ik het goed begrijp, het abonnement verhogen naar 5 Gb wat me 10,-  meer aan abonnement kost. Dit kan ik per maand weer wijzigen. Wat is logisch c.q. juist in mijn geval.

Heb een KPN compleet abonnement.

Om het compleet te maken (hoop ik): het complete mobiel abonnement is nu 2+2= 4 Gb met daarbij ongelimiteerd bellen/sms.


Heb je het gecombineerd met een thuis aansluiting waardoor door compleet voordelen je Data verdubbelt word?

Dan zou het verhogen van de Data bundel naar 5 Gb resulteren in 5 + 5 Gb., je kan dan altijd weer na een maand terug naar de lagere bundel maar nooit lager dan waarmee het abonnement is afgesloten.

Let wel op dat je dan alleen de bundel verhoogd niet het complete abbo naar Hussel overzet, dan krijg je geen data verdubbeling meer.


Resumerend: ik heb een abonnement van 2 Mb welke is verdubbeld naar 4 Mb. Daarnaast onbeperkt bellen en sms. Wanneer ik dus m'n abonement (via mijnkpn) verander door alleen de 2 Mb te verhogen - ik kom dan uit bij Hussel 5 Gb en onbeperkt bellen en sms - dan krijg ik voor € 20,- 2X5= 10 Gb en onbeperkt bellen en sms. Met dit nieuwe abonnement kan ik later terug naar mijn startabonnenment van 2 Gb (X2 = 4 Gb) en onbeperkt bellen/sms.

Is dit juist begrepen?

 

Daarnaast, wanneer ik een BUNDEL voor € 7,99 verhoog naar een extra van 1000 Mb (is 1 Gb) dan krijg ik slechts 1 Gb dus.

 

P.S.: Bent u, Doornekamp33, een medewerker bij KPN en dus gerechtig dit antwoord te geven??


Nee, Ik ben medeklant die dit antwoord geeft.😉

Maar gezien een medewerker dit als beste antwoord heeft gemarkeerd zal het kloppen wat ik schreef.

Je kan namelijk altijd je abonnement naar beneden aanpassen naar hetgeen waarbij je bent ingestapt, dus de 2Gb die naar ik begrijp verdubbelt word naar 4 Gb en dat zal dan met de 5Gb ook gaan gebeuren zolang je van de compleet voordelen gebruik blijft maken en niet overstapt op Hussel, daar geld een verdubbeling niet meer.

En voor die 7.99 krijg je idd maar 1Gb data.


Is het jou  trouwens bekend dat zo'n abonnementwijziging NIET direct ingaat zoals een bundelverhoging. Deze abonnementwijziging gaat “pas” in op de eerstvolgende maand; goed om te weten lijkt mij.


Ik had wel verwacht dat je dat al had gelezen, die voorwaarden staan duidelijk bij een “abonnements wijziging”, omdat je al zo beslagen hier ten ijs kwam.

Maar inderdaad, alle wijzigingen gaan in per de eerste van de nieuwe maand, je moet hem dus op tijd aanvragen.


Goedemorgen allebei! :blush:

@Chris049: Het antwoord van @Doornekamp33 klopt inderdaad. Je kunt binnen jouw propositie (abonnementssoort) je abonnement wijzigen. Heb je nu 2GB wat verdubbeld wordt i.v.m. KPN Compleet (dus 2GB + 2GB = 4GB) en je wijzigt je abonnement naar 5GB, dan wordt dat 5GB + 5GB = 10GB. Je kunt dit na een maand weer terug wijzigen naar wat je eerst had; 2GB. 

Het is in dit geval niet handig om met je mobiele abonnement over te stappen (te verlengen) naar de Hussel propositie (ons nieuwe abonnementssoort). Dan zullen namelijk jouw KPN Compleet voordelen komen te vervallen, waar de MB verdubbeling onder valt.

Je kunt je abonnement wijzigen in MijnKPN.