Skip to main content

Afgelopen vrijdag mocht ik mijn abonnement verlengen. Dit heb ik gedaan met een nieuw toestel, de Galaxy S22. Helemaal blij want ik ga bijna op vakantie en met dit toestel kan ik dan prachtige foto's maken. Zaterdagochtend kreeg ik het verheugende berichtje dat mijn nieuwe smartphone zou binnen komen. Eenmaal toen de postbode aan de deur stond, gaf hij mij niet meteen het pakketje, maar liet mij eerst een handtekening zetten. Dat gaf mij een vreemd gevoel. Er zou die dag ook nog een ander pakketje binnen komen met een hoesje voor de telefoon dus ik dacht misschien komt mijn nieuwe smartphone dan later. Op automatische piloot neem ik het pakketje aan en doe de deur dicht. Eenmaal binnen was ik in schok. Ik trok het beschadigde doosje verder open, maar geen smartphone te bekennen. Het luchtkussentje en de formulieren zaten er nog wel keurig in. Ik baalde enorm! Uiteindelijk konden we de postbezorger nog tegenhouden. Hij heeft hier een melding van gemaakt en het pakketje meteen retour genomen.

Daarna meteen KPN gebeld. Een medewerker stelde mij gerust dat het goed zou komen en dat ze een melding ging maken. Ik zou die middag meteen een mailtje krijgen over de annulering van de bestelling en daarna kon ik weer opnieuw een bestelling plaatsen. Eventueel kon ik dit ook in een KPN winkel doen. Zij gaf aan dat ze daar een kleine voorraad aan toestellen hebben. Eenmaal in de KPN winkel bleek dit niet waar te zijn. Toestellen worden alleen via Post NL verzonden. Daarnaast kan het een aantal weken duren voordat deze klacht en melding is afgehandeld. Wat betekent dat ik nog lang geen nieuw toestel kan ontvangen.

Ik voel mij enorm belazerd. Ten eerste dat een gloednieuwe Samsung Galaxy S22 in een slap doosje wordt verstuurd. Ten tweede dat de postbode mij dit pakketje nog durft te overhandigen en ten derde dat ik ook nog een aantal weken mag wachten totdat mijn klacht is afgehandeld. Dan mag ik een nieuwe bestellen en maar hopen dat een medewerker in het distributiecentrum (Ceva Logistics) dit keer niet weer mijn pakketje kiest (toevallig dat ook net in die regio allemaal nieuwe toestellen worden aangeboden op Marktplaats, waaronder mijn Galaxy S22). Volgens mij is dit niet de eerste klacht die binnenkomt. Spijtig dat er voor mijn gevoel nog niets aan is gedaan!

Een abonnement verlengen met toestel via internet zit er voor mij niet meer in. Ik heb er geen vertrouwen meer in en zal ook nooit weer een toestel of iets vergelijkbaars via Post NL laten versturen. Dat kan tegenwoordig in Nederland niet meer. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

 

Afgelopen zaterdag kreeg ik het verheugende bericht van KPN dat zondag mijn nieuwe iPhone 13 Pro zou worden bezorgd. Tussen 17:17 en 19:17 zou het worden afgeleverd door PostNL. Vanaf 17:17 kan je via de PostNL app volgen waar de auto van PostNL ongeveer is en hoeveel bezorgingen er nog vóór mij zijn. Best spannend en twee uur duurt dan best lang. Om 17:15 was er nog maar één levering voor die van mij… en om 17:17 verspringt het beeld met de mededeling ‘bezorgen niet gelukt’. Morgen weer en kans. Vreemd, ik heb geen bus de straat in zien komen, waarom is het niet gelukt?

Er zit niets anders op dan wachten tot de volgende dag.

Maandag weer een kans, tussen 13:00 en 15:00. En nu werd er precies om 13:00 aangebeld. Hèhè, eindelijk. Ik stond klaar om de laatste drie cijfers van mijn ID te geven bij wijze van ondertekening zoals KPN had gemaild, ik doe de deur open, krijg het pakketje in m’n handen geduwd, bezorger kijkt me even heel vreemd aan (schuchter? met medelijden?), ik wil die cijfers opnoemen, voel onbewust dat het pakketje wel erg licht is en weg is de bezorger. Dat alles in een flis. Enigzins verbouwereerd ga ik met een vreemd voorgevoel naar de woonkamer, kijk door een kier in het doosje en zie een brief en twee luchtkussentjes… Ik voel met m’n hand maar verder zit er niets in. Wat voel je je dan enorm belazerd.

Ik heb direct KPN via 1200 gebeld. Ik was al de derde die dag. Er is (na lang zoeken naar het juiste formulier) een formulier ingevuld waarmee een bepaalde afdeling van KPN een onderzoek kan starten bij PostNL.

Ik had nog wat vragen en die heb ik via de chat gesteld, zijn keurig beantwoord. Men kon zien dat het onderzoek loopt/wordt gestart en ik zou op de hoogte worden gehouden door de Back office.
Alles kan zomaar twee tot drie weken duren waarna ik in ieder geval een nieuw toestel krijg als het originele niet wordt gevonden.

Ik wilde dit gewoon even kwijt, ik begrijp ook wel dat men er hier in het forum niets aan kan doen.

Wat mij - naast het heel vervelende gevoel bestolen te zijn - ergert is dat ik in formele zin hierover niets van KPN hoor. Ik krijg sinds de levering verschillende mails en smsjes met felicitaties, contracten, nieuwe prijzen, enz. Waarom wordt dat niet stop gezet? Waarom krijg ik geen mail waarin mijn verhaal wordt bevestigd en wordt uitgelegd wat men er aan gaat doen en wat de status is?
 

Ik heb nog even gezocht of hij al te koop stond op Marktplaats, maar dat is onbegonnen werk. Wel heb ik het aangemeld bij gestolenobjectregister.nl. Zou ik eigenlijk ook aangifte bij de politie moeten doen? Is het in formele zin van mij of van KPN gestolen?
Hoe moeilijk kan het zijn om dit te achterhalen? Bezorger van zondag haalt de telefoon er uit en laat het bezorgen over aan zijn collega van maandag. Zo Iets?
Waarom verpakt KPN zo’n duur ding in een doosje waar je met je hand in kan zonder het echt open te maken?
Tja, dit houd me nog wel even bezig...

 
 

Vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Eerst een handtekening gezet, daarna gaf de bezorger mij het pakketje. Ik dacht ook al... Wat licht... Klopt dit wel? Er zou die dag ook nog een ander pakketje binnen komen met een hoesje voor de telefoon dus ik dacht misschien komt mijn nieuwe smartphone dan later. Maar nee dus... Pakketje was enorm beschadigd en ook alleen de papieren met het luchtkussentje zat er nog in. Geen nieuwe smartphone... Enorm balen en aardig geschokt. Mijn vader is nog achter de bezorger aan gereden. De bezorger heeft uiteindelijk mijn pakketje retour genomen en meteen een melding gemaakt. Post NL kan achterhalen wanneer het gewicht van het pakketje is gewijzigd. Uiteraard daarna contact opgenomen met KPN. Ik kan weer een nieuwe bestellen. 

 

Voelde mij ook enorm belazerd, maar vind het ook belachelijk dat een smartphone is zo'n doosje wordt verstuurd! Ik hoop toch echt dat hier iets aan gedaan wordt. Daarnaast de vraag of Ceva Logistics distributiecentrum wel te vertrouwen is. Krijgt geen goede beoordelingen... 

 



*Admin: reactie verplaatst naar eigen topic


Is het mogelijk om de betaling van het toestel, die ik niet heb ontvangen omdat het toestel gestolen is, stop te zetten? Ik heb al via mijn bank gekeken, maar zij geven aan dat dit bij de opdrachtgever ligt. 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hoi @Daantje1996 . Welkom op het forum.

Wat een nare toestand. Ik kan je verzekeren dat dit niet de normale gang van zaken is. Helaas ben jij hier nu de dupe van geworden. Ik vrees dat ik hier, vanuit het forum verder weinig in kan betekenen. 


Hoi @Daantje1996 . Welkom op het forum.

Wat een nare toestand. Ik kan je verzekeren dat dit niet de normale gang van zaken is. Helaas ben jij hier nu de dupe van geworden. Ik vrees dat ik hier, vanuit het forum verder weinig in kan betekenen. 

Hoi Erwin. Dank voor je reactie. Dat is erg jammer. Ik ben er inderdaad de dupe van geworden en moet er voor betalen terwijl ik het niet heb ontvangen. Ik had gehoopt dat het anders kon. Daarnaast helaas geen terugkoppeling vanuit KPN over de melding van diefstal. Ook niet dat het in behandeling is. Was wel zo fijn geweest! Nu elke dag maar afwachten. 


Ik wil graag even meekijken, @Daantje1996 .  Ik wil toch even weten hoe dit bij ons allemaal in de systemen is geregistreerd. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


@Erwin_  Fijn, dank! Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld.


Ik zie dat gisteren een speciale afdeling binnen KPN is gemaild. Die analyseren dit soort cases.

Ik heb ze ook een mail gestuurd met het verzoek om namens jou op de hoogte te worden gehouden. Zodra er nieuws is, laat ik je dat weten.

 


Super, dank voor je hulp! 


@Erwin_ Zojuist mail ontvangen over dat mijn toestel is zoekgeraakt en dat als ik geen handtekening heb gezet voor ontvangst er mogelijk na een week weer een nieuwe bestelling wordt geplaatst. Nu gaat dit helaas weer via PostNL. Kan het ook op een andere manier? En zo niet, kan ik de bestelling en abonnement nog annuleren als het onderzoek is afgerond?


Ik heb een reactie van de collega's.  Blijkbaar is het verzoek van de vorige collega niet bij hun aangekomen. Ik heb daarom een nieuwe melding gemaakt. Even afwachten tot zij het oppakken. 


Heb je al wat gehoord, @Daantje1996 ?


@Erwin_ Afgelopen woensdag heb ik een mail ontvangen dat mijn bestelling is geannuleerd. Ook werd ik die dag nog netjes door een KPN medewerker gebeld om dit te bevestigen. Ik ben blij dat het afgerond is nu. Omdat jullie helaas geen toestellen in de winkel verkopen, ben ik overgestapt naar T-Mobile.

Nog bedankt voor je hulp!


@Erwin_Afgelopen woensdag heb ik een mail ontvangen dat mijn bestelling is geannuleerd. Ook werd ik die dag nog netjes door een KPN medewerker gebeld om dit te bevestigen. Ik ben blij dat het afgerond is nu. Omdat jullie helaas geen toestellen in de winkel verkopen, ben ik overgestapt naar T-Mobile.

Nog bedankt voor je hulp!

Hallo @Daantje1996 , dat overstappen was niet nodig geweest, je had bij iedere telefoonboer op de hoek, die ook met KPN werkt, je abo kunnen verlengen en daar een toestel kunnen kopen en bellend de winkel uitlopen.

Â