Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik wil via top06.nl een zgn. handig/mooi 06-nummer kopen. Deze staat dan op een prepaid simkaartje van Vodafone.

Zodra ik dat nummer heb wil ik mijn huidige KPN mobiel abonnement verlengen, maar dan met nummerbehoud van dat nieuwe handige/mooie gekochte telefoonnummer van Vodafone.

Vraag is dus, kan dit? Of dien ik mijn huidige KPN abonnement af te laten lopen, dan op te zeggen en dan een geheel nieuw abonnement te nemen en daarin nummerbehoud aanvragen en dan het Vodafone nummer ingeven?

Het zou namelijk makkelijk zijn als dat in 1 keer zou kunnen.

Alvast dank voor een antwoord!

Groetjes Peter

Het is niet mogelijk om een lopende aansluiting te voorzien van een ander bestaand nummer. (euh, vodafone???).

Dit kan wel:

Vodafone prepaid nummer in gebruik nemen (anders kan het sowieso niet naar KPN). Na een half jaar prepaid gebruik (bij Vodafone) kan je volgens mij dan overstappen naar abonnement bij KPN met nummerbehoud.

(huidige bestaande abonnement beëindigen na de einddatum).

Dit dus: Of dien ik mijn huidige KPN abonnement af te laten lopen, dan op te zeggen en dan een geheel nieuw abonnement te nemen en daarin nummerbehoud aanvragen en dan het Vodafone nummer ingeven?

En nogmaals: het nummer dient bij Vodafone wel actief in gebruik te zijn.


Allereerst dank voor je snelle antwoord PeterG.

De prepaid simkaart met het nieuw gekozen nummer is inderdaad actief, ik begrijp dat je hem anders niet kunt overnemen.

Ik heb net zitten zoeken bij zowel Vodafone als KPN maar vind nergens dat je prepaid 6 maanden in gebruik moet zijn voordat deze over te nemen is.

Volgens beide aanbieders moet je sowieso bij de aanbieder van het nieuwe abonnement zijn voor de regels en voorwaarden omtrent nummerbehoud. In mijn geval dus KPN. Daar vind ik niks wbthet aantal dagen actief moeten zijn van een prepaid aansluiting.

Verder een duidelijk antwoord, wat ik verwachtte hoe te werk te gaan, nogmaals dank.

Gr. Peter


Hallo Peters! ( @Peter-024 en @PeterG :smiley: )

Het is mogelijk om een ander nummer toe te voegen aan een bestaan abonnement, als het mis is gegaan met het nummerbehoudverzoek als iemand van een andere provider naar ons overstapt. We kunnen dan het 'tijdelijke’ nummer laten overschrijven door het nummer dat de klant mee had willen nemen. De optie bestaat dus technisch gezien, ik moet echter bekennen dat ik niet zeker weet of dit wellicht alleen mogelijk is bij recente bestellingen waarbij tijdens het bestelproces gekozen is voor nummerbehoud zonder dat er daadwerkelijk een nummerbehoud opdracht is verwerkt. 

Heb je dit mooie nummer nu al? Zo ja, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mooie mobiele nummer waar het om gaat én je huidige mobiele nummer in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


Dit is toch wel een andere situatie. Jij beschrijft probleem nummerbehoud. Dus met nieuw abonnement.

Het abonnement van TS loopt al langer. Daar kan geen nummer van een andere al bestaande aansluiting naar toe (in dit geval ook nog van Vodafone en prepaid).


Klopt, we kunnen achteraf, terwijl het abonnement al actief is (soms al maanden) nog een ander nummer importeren. Technisch gezien is het dus mogelijk om een nummer van een andere provider, toe te voegen aan een abonnement dat al langere tijd loopt. De vraag is nu alleen of dat óók kan als er geen afgewezen/mislukte nummerbehoud order heeft gelopen.

Deze specifieke situatie waarbij een abonnement al erg lang loopt voordat er een ander nummer geïmporteerd moet worden, hebben we hier geen van allen eerder meegemaakt. We weten dus oprecht niet of het kan. Ik heb echter het vermoeden dat dit wel gaat lukken, dus ik zou het graag proberen aangezien dat @Peter-024 een hoop gedoe zou besparen en het in 1 keer klaar is :relaxed:


Hi @Peter-024, als je nog wil dat ik het voor je probeer, zou je dan je profiel aan willen vullen met onder andere beide mobiele nummers? :relaxed:


Hallo Maja. Zoals in mijn eerste bericht beschreven gaat het om een “ik wil” zaak. Eerst informatie verschaffen alvorens ik die weg op sla. Dit om te voorkomen dat ik een “prijzig” nummer aanschaf en er achteraf haken en ogen aan blijken te zitten. 

Na jullie duidelijke antwoorden hierboven heb ik inmiddels al wel het nieuwe nummer aangeschaft en deze is al actief. 

Mijn huidige kpn contract is verlengbaar maar loopt nog tot half juli. Ik ben voornemens om rond augustus/september het contract te gaan verlengen met het nieuwe nummer. Dit ivm verschillende redenen, een daarvan zijn de aankomende nieuwe telefoons eind van het jaar. 

Is er een optie dat wij op een of andere manier tzt weer contact kunnen krijgen? Ik zal in ieder geval alvast in mijn profiel alle benodigde informatie gaan zetten. 

Gr. Peter


Als het dan zover is, dan kun je gewoon in dit topic weer reageren. Is het makkelijkst lijkt mij. De medewerker die het dan voor de voeten krijgt, die kan dan ook gemakkelijk dit topic terug lezen. Tevens heel interessant voor andere mensen die misschien hetzelfde willen.


Mogelijk is het administratief handiger om dan je huidige contract gewoon op te zeggen en een heel nieuw contract te nemen “met nummerbehoud” van dat Vodafone prepaid nummer.

Bij een geheel nieuw contract kan namelijk “nummerbehoud” aangevinkt. Bij verlengen (ook dan neem je een nieuw abo) is die mogelijkheid er niet omdat je dan (geacht wordt) het bestaande nummer v.d. aansluiting aan te houden.

Wel even bij Vodafone informeren wanneer je met een prepaid mag migreren naar een andere provider. Vaak is dat v.a. 6 maanden na in gebruikneming. Maar kan ook langer zijn.


Mijn huidige kpn contract is verlengbaar maar loopt nog tot half juli. Ik ben voornemens om rond augustus/september het contract te gaan verlengen met het nieuwe nummer. Dit ivm verschillende redenen, een daarvan zijn de aankomende nieuwe telefoons eind van het jaar. 

Is er een optie dat wij op een of andere manier tzt weer contact kunnen krijgen? Ik zal in ieder geval alvast in mijn profiel alle benodigde informatie gaan zetten. 

Als je hier weer reageert of een nieuw topic opent, kunnen we tegen die tijd kijken hoe we dit het best aan kunnen pakken!

Dan sluit ik hierbij nu eerst dit topic, aangezien er voorlopig niets gewijzigd hoeft te worden :slight_smile:


@Peter-024 Maar waarom niet nu al dat nummer laten omzetten ?

Als dat kan natuurlijk al zal het even puzzelen achter de schermen zijn.

En dan verlengen wanneer je kan verlengen