Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb vanmiddag met KPN gebeld om mijn abonnement te verlengen met een nieuwe toestel Iphone 14.

Ik ben al sind jaren '90 klant maar door 1 euro meer per maand kan ik geen nieuwe toestel krijgen bij mijn verlenging… Als het om 20 of meer euro's gaat dan snap ik dat wel. dan zou ik het zo wie zo niet doen. maar 1 euro?

Hoi @Paul2305 en welkom op het forum! Wat super dat je al zo lang klant bent. 😄 Begrijpelijk dat het dan flink tegenvalt als je niet kunt verlengen met het toestel dat je wilt. Ik vermoed dat dit met de inkomens- en lastentoets te maken heeft. Daarbij wordt getoetst of het toestelkrediet dat je wilt afgenomen kan worden, aan deze regels moet elke provider zich houden. Er zijn wat tips die je kunt gebruiken om toch te verlengen met het toestel dat je wilt: 

1. Betaal eenmalig een groter bedrag. Hiermee verlaag je je maandelijkse toestelkosten en dus je krediet.

2. Betaal je telefoon in één keer. Dan heb je alleen abonnementskosten, geen toestelkrediet.

Als één van deze opties haalbaar voor je is dan kun je op die manier verlengen. 🙂 Hopelijk lukt het zo!