Skip to main content

Ik heb via alle wegen geprobeerd om mijn abonnement te verlengen, telefoon-laptop-pc-tablet alles geprobeerd maar de website vliegt er steeds uit if ik kan geen keuzes maken.

Dit probleem bestaat nu al erg lang en wordt er een beetje zat van, ik wil graag mijn abonnement verlengen met een nieuw toestel, ik heb het ook geprobeerd via chat maar daar gaat volgens mij iets mis met het invoeren van de gegevens. Ik kan geen toestel krijgen ivm met inkomen of hypotheek, heel erg raar gezien mijn oude toestel via dezelfde voorwaarden is aangekocht en deze aardig duurder was dan het toestel dat ik nu graag wil hebben. En ook die vraag kom ik veel tegen op het internet van mensen met dezelfde reden, genoeg inkomen lage vaste lasten maar geen nieuwe telefoon via kpn kunnen krijgen.

Ik ben al jaren trouwe klant en heb alles via kpn, maar begin nu echt te twijfelen of kpn, kpn nog wel is.

 

Hopelijk kan dit opgelost worden.

 

Groet Martin 

De regels zijn de afgelopen jaren aangescherpt. Iets wat 2 jaar geleden nog wel kon, dat kan nu misschien niet meer. Dit geldt niet alleen voor KPN, maar voor alle providers.

De oplossing is: een groter bedrag betalen bij de aanvang van het abonnement zodat de toestelkosten per maand lager zijn. Als u "genoeg inkomen lage vaste lasten" heeft, dan zal u ongetwijfeld ook vast wel een banksaldo hebben wat ruimschoots toereikend is bij bijvoorbeeld 500 of 600 euro direct te betalen. Lijkt me. Toch?


Dat zou inderdaad kunnen, maar dan nog kan ik niet verlengen via app, website 


Hallo @Martin Westerhaar 

 

Je kan je KPN abonnement ook prima verlengen via b.v. belsimpel.nl, mobiel.nl of gsmweb.nl.
Die hebben wat toestelprijs betreft soms ook nog betere deals dan de providers zelf omdat ze groter in kunnen kopen.


Dat zou inderdaad kunnen, maar dan nog kan ik niet verlengen via app, website 

Waarom niet?


Hi @Martin Westerhaar, welkom op ons forum! 

De regels omtrent een Toestelkrediet zijn streng en wat Nick83 al aangaf, de regels zijn ook aangescherpt. 

Toestelkrediet: Wet financieel Toezicht voor elke provider
De Wet op het financieel toezicht (Wft) geldt voor ook de aanschaf van een mobiele telefoon met een gespreide betaling. De overheid stelt dat als je gespreid wilt betalen, je eigenlijk een vorm van krediet aangaat. Bij een toestelkrediet van € 250,- of meer zijn we verplicht om het op te nemen in het BKR-register. Alle telecomproviders moeten hieraan voldoen. 

Tijdens je aanvraagproces wordt BKR-check uitgevoerd. Deze toets bekijkt of je lopende leningen hebt en of er betaalachterstanden zijn. En je moet een Inkomsten en lastentoets (ILT) invullen. Hiermee berekenen we je maximale krediet aan de hand van je gezinssamenstelling, je inkomen en je woonlasten. Met onze online rekenhulp bereken je gemakkelijk je maximaal toegestane krediet. Bij 'bereken nu alvast je maximale krediet'. 


De vraag waarom een Toestelkrediet afgewezen wordt, krijgen we regelmatig. Wij krijgen alleen maar door of het een negatieve is of niet en of het krediet dat je zou willen daar bij mogelijk is. Als dat niet zo is, dan kunnen wij dat ook niet veranderen.

Wel gek dat het je niet lukt om zelf een verlenging door te geven…. Cookies & geschiedenis verwijderen en dan opnieuw proberen, wil dat misschien helpen?
Andere mogelijkheden om een verlenging door te geven is telefonisch, via 0800 0402, via videobellen met een KPN Adviseur of via één van onze winkels.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!