Skip to main content

Goedemorgen,  

 

Ik zou heel graag mijn mobiel nu al willen verlengen zou dat kunnen met een boete? Mijn vrouw haar mobiel gaat waarschijnlijk binnenkort kapot en dat wil ik graag voor zijn. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Yorick mulder , je kan het contract ca. 4 maanden (120 dagen) voor de einddatum ‘verlengen’. Eerder gaat dat niet. Je zou alleen kunnen overwegen om het contract af te kopen, maar dat betekent in één keer alle resterende maandelijke kosten (abonnement en toestellening) betalen.


@RBxx 

Ik zou mijn abonnement per 1-1-2022 kunnen verlengen. Uit nieuwsgierigheid hoeveel zou ik dan moeten betalen? Want mijn abonnement kosten zijn als ik het goed heb gezien 17,50 exclusief internet en bel. 


Hi @Yorick mulder  

Als jouw abonnement per 1 jan verlengbaar is, dan loopt het contract tot ong 1 mei. Dan moet je dus nu zo’n 5 maanden afkopen, wat een kleine €100 zal betekenen lijkt het. Dat is ‘weggegooid’ geld want je krijgt er niets voor terug. Ook het restant van de toestellening moet nog in één keer afbetaald worden.

Hoe slecht is de mobiel van je vrouw? Als je dat toestel nog tot 1 jan ‘in leven’ houdt kan je normaal verlengen zonder extra kosten en rompslomp.


Hallo @Yorick mulder , je kan het contract ca. 4 maanden (120 dagen) voor de einddatum ‘verlengen’. Eerder gaat dat niet. Je zou alleen kunnen overwegen om het contract af te kopen, maar dat betekent in één keer alle resterende maandelijke kosten (abonnement en toestellening) betalen.

Als een klant zijn handset krediet inlost, en over stapt op een Sim Only abonnement, is het niet langer mogelijk om binnen de looptijd een Sim Only naar Handset (SO2HS) verlenging aan te vragen.

In die gevallen is het alléén mogelijk om een reguliere verlenging te doen, vanaf vier maanden voor de einddatum van het contract. 


@Jeroen_dB Is het beëindigen van het abonnement door in één keer afkopen van de resterende maanden abonnementskosten dan niet meer mogelijk? Dat sinds 12 mei de ‘truc’ van toestel aflossen en daarna het gecreëerde sim-only open te breken niet meer werkt, dat weet ik.


@Jeroen_dB Is het beëindigen van het abonnement door in één keer afkopen van de resterende maanden abonnementskosten dan niet meer mogelijk? Dat sinds 12 mei de ‘truc’ van toestel aflossen en daarna het gecreëerde sim-only open te breken niet meer werkt, dat weet ik.

Dat kan nog gewoon. Je kunt alleen niet meer een nieuw toestelkrediet aangaan, als er eerst een bestaand toestelkrediet is afgekocht. 


Ok duidelijk, dan hoop ik dat het toestel bij @Yorick mulder het nog even uithoudt tot 1 januari.