Skip to main content

Goedemorgen,

Momenteel heb ik een abonnement met de naam “TFT BelBundel 2018 2000/150“. Hiermee kost het €0.23 per minuut om vanuit Nederland naar andere EU-landen te bellen, dit valt niet binnen de bundel.

Is er ook een abonnementsvorm, bundel of iets dergelijks waarmee het goedkoper is om naar het buitenland te bellen?

Vriendelijke groet, Folkert

Welkom op het KPN forum @fdra. Bij de oud-Telfort abonnementen zit het bellen naar de andere EU-landen inderdaad niet in de bundel. Toen de mobiele Telfort abonnementen naar ons zijn overgezet, zijn de voorwaarden gelijk gebleven. Het is niet mogelijk om dit aan het huidige abonnement toe te voegen.

Als je het abonnement verlengt wordt het een KPN abonnement, waarbij je ook overstapt naar de KPN voorwaarden zoals het naar de EU bellen vanuit de bundel. Het meenemen van ongebruikte MB's en belminuten, wat je nu nog hebt met het oud-Telfort abonnement, zal dan vervallen.

 


Beste Jasper,

Is het dan mogelijk een Telfort abonnement voor de toegestane verlengdatum over te zetten naar een KPN abonnement?

Mvg,

Folkert


Als je 120 dagen of korter voor de einddatum zit kun je een verlenging inzetten.

Maar het nieuwe abonnement begint tóch niet eerder dan na afloop van je huidige.

Vb. Je abonnement verloopt 1 november. Je zou vandaag (120 dagen eerder) een verlenging doen, dan gaat je nieuwe abonnement toch pas 2 november in.

Voorlopig bel je dus toch voor 23 cent per minuut naar een nummer buiten Nederland maar binnen de E.U.


Verlengen kan inderdaad 120 dagen voor de einddatum van het contract zoals Peter ook al zegt. Dat is net zoals het bij Telfort was. Ik heb geen gegevens van je, daardoor kan ik niet precies zeggen vanaf wanneer je kunt verlengen. Je kunt dit ook terugvinden in MijnKPN, daar wordt het aangegeven.
Het nieuwe contract zal dan ingaan nadat het huidige is afgelopen, vanaf dat moment zullen de nieuwe KPN voorwaarden ingaan. Als je huidige contract al is afgelopen, zal een verlenging eerder ingaan.


Bedankt voor de reacties voor zover.

Het abonnement loopt nog even, verlengen is vanaf maart 2021 mogelijk. Daar heb ik voorlopig dus weinig aan.

Ik heb dus eigenlijk een KPN abonnement nodig. Dat is een duurder abonnement (logisch, er zit ook meer in de bundel), maar KPN heeft geen mogelijkheid van Telfort naar KPN abonnement te switchen, wat óók voor KPN een gunstiger deal is (want hoger maandtarief) :thinking: . Ik zou er overigens ook geen problemen mee hebben dat nieuwe abonnement dan weer voor 2 jaar vast te zetten.

Een telefonische helpdeskmedewerker wist me nog te vertellen dat het beëindigen van een contract dan weer wél kan als ik een nieuw abonnement mét nieuwe telefoon neem. Die heb ik niet nodig, mijn telefoon is net nieuw, maar het kán dus wel.

Beste KPN, zien jullie zelf ook niet in dat deze opstelling in niemands voordeel is? Laat mij s.v.p. gewoon het huidige contract opzeggen, onder voorwaarde dat daar een KPN abonnement voor in de plaats komt.


Toen je het abonnement bij Telfort afsloot had je andere voorwaarden dan KPN abonnementen hebben, die zijn toen voor jouw huidige contractperiode afgesproken. Bij de overgang van Telfort mobiel naar ons zijn die voorwaarden gelijk gebleven, dat zijn immers de voorwaarden waar iedereen akkoord mee is gegaan tijdens het afsluiten van het abonnement. Als Telfort en KPN naast elkaar zouden blijven bestaan en niet samengevoegd waren, zou de mogelijkheid er net als nu niet zijn.

Het opzeggen van het abonnement is een optie, maar als een contract voor de einddatum wordt gestopt wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Ik kan niet uit je bericht halen of dat daarbij ook aan je is uitgelegd. De afkoopsom bestaat uit de resterende maanden van de contractperiode, wat in een keer in rekening wordt gebracht. Doordat ik geen gegevens van je heb weet ik niet hoeveel je nu per maand betaald, maar ik vermoed dat de internationale belkosten die je nu maakt minder zijn dan dat bedrag.