Skip to main content

Hoi! Na jaren een mobiel abonnement bij Telfort zijn de kosten nu steeds hoger aan het worden bij KPN. Ik kan ruim de helft oversparen als ik naar bijvoorbeeld Hollandsnieuwe ga, en dan heb ik ook nog dubbel zoveel Gb data tot mijn beschikking. Een paar vragen: met de transfer van Telfort naar KPN is de einddatum van mij abonnement ook 2 jaar verder gezet. Deze loopt nu tot november 2021. Zitten er kosten aan verbonden als ik nu over zou stappen, en zo ja: wat zouden deze kosten dan zijn? 2. Is er een mogelijkheid dat jullie mij toch een korting en/of een hogere databundel aanbieden?

Ik zit nog even hardop te denken; met de overgang van Telfort naar KPN is het abonnement automatisch verlengd naar 2 jaar, ik weet eigenlijk niet eens of ik daar bewust toestemming voor hem gegeven. Kan ik dan niet sowieso op ieder moment opzeggen?

Ik hoor graag, alvast bedankt, Sander.
Bellen mag trouwens altijd ;-)

Hallo @Sander uit Hoevalen , begin dit jaar zijn de mobiele TFT-abo's gemigreerd naar KPN. Het einddatum contract is niet veranderd, je hebt nog steeds een TFT-mobiel abo onder de voorwaarden en prijzen van TFT.

Als het bewuste abo loopt tot november 2021 heb je of zelf je abo na 26-01-2020 gewijzigd naar een KPN abo of er is bij KPN iets niet goed gegaan.

Je kunt je einddatum contract zelf controleren in MijnKPN, producten, mobiel abo aanklikken.

 

 


Akkoord! De einddatum is november 2021. Hoe kom ik er achter of en zo ja welke kosten er aan overstappen zijn verbonden?


Fijne dag,
Sander

 


Ha @Sander uit Hoevalen, goede vragen! Het klopt helemaal wat JanD zegt: we hebben het contract met de einddatum overgenomen vanaf Telfort. Als je op wilt zeggen, dan brengen we de resterende maanden + 25 euro administratiekosten in rekening. Dat is, als je abonnement nog 12 maanden loopt, wel een flink bedrag. Helemaal als het je te doen is om minder te betalen, zou ik dit op dit moment afraden.

 

Je kunt zo'n 4 maanden voor het einde van je contract een aanvraag tot nummerbehoud doen bij een andere provider. Dat zou ik adviseren in jouw geval. Maar neem tegen die tijd dan in ieder geval nog even weer contact met ons op. Wie weet hebben wij dan ook al andere abonnementsvormen die beter bij jou passen.  


Dank voor je antwoord Marcia_, Is er nu niet al een tussenoplossing, bijvoorbeeld dat jullie van 2gb nu 4gb beschikbaar stellen in mijn abonnement?


Niet gratis, helaas! Je kunt via MijnKPN wel een extra bundel aanschaffen of je abonnement omhoog gooien, maar dan betaal je natuurlijk nog meer. Wellicht toch nog efficiënter gebruik maken van de wifi? Als je ergens bent waar wifi beschikbaar is, je mobiele data uitzetten, zodat er echt geen mobiele data verbruikt wordt.