Skip to main content

Onlangs heb ik een abonnement voor mijn dochter afgesloten. Het nummer hebben we meegenomen van symio. In deze periode is zij ook gewisseld van telefoon omdat deze stuk was gegaan.

Het lukte in deze periode niet om een verificatie sms te ontvangen om Whatsapp te registreren.

Nu is het nieuwe abonnement van KPN geactiveerd en lukt dit nog steeds niet.

Vervolgens probeer ik het abonnement te te voegen aan mijn KPN ID. Maar dan krijg ik de melding dat het abonnement niet herkend wordt.

Wat gaat hier mis?

Ik heb van alles al geprobeerd, maar niets helpt.

Welkom bij ons op het forum @Netsooocin. Het KPN abonnement voor jouw dochter is nu wel actief begrijp ik, maar er komt nog geen sms voor WhatsApp? En wat gebeurt er precies als je het abonnement aan MijnKPN probeert te koppelen, wat voor melding krijg je en probeerde je dat te doen in de app of op de site? Je geeft ook aan dat je van alles hebt geprobeerd, kan je toelichten wat precies? Dan kunnen we vanaf daar verder met je meedenken.


Dank alvast voor je reactie, @Jasper .

Het stukje mijn KPN:

Mijn dochter probeerde zelf via de app haar nummer te koppelen. Later ditzelfde via de site geprobeerd. Beide keren de melding dat het abonnement niet wordt herkend.

Toen heb ik het zelf in mijn eigen Mijn KPN app geprobeerd. Ik ben namelijk eigenaar van het abonnement, zeg maar. Ook hier weer dezelfde melding. Daarna op de site geprobeerd. Ook daar weer de melding dat het abonnement niet wordt herkend.

Instellingen vergeleken tussen mijn telefoon en die van haar. Beide staan gelijk. Aan een uit zetten van de telefoon. Cache gelegd, app gestopt, app opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt.

Het stukje Whatsapp:

Tijdens het wijzigen van haar abonnement is haar telefoon stuk gegaan... 2x... 😫

Whatsapp moest dus twee keer verplaatst worden. Echter hier lukte het niet om Whatsapp te verifiëren die middel van sms of bellen. Dit lukte niet tijdens het laatste stukje symio abonnement. Gewacht totdat het abonnement van KPN geactiveerd zou worden. Hopende op een beter resultaat. Maar niets is minder waar. In beide situaties krijgt ze geen sms op haar telefoon binnen met de verificatie code in afstand te activeren. Ze kan zowel bellen als sms'en naar iedereen. Dit kon onder beide abonnementen. Het is alleen wel vreemd dat dit niet meer lukt na het afsluiten van het nieuwe contract bij KPN en ten tijde dat het symio abonnement nog actief was. Het lijkt mij dan ook best wel aannemelijk dat er iets in de administratie niet goed is gegaan.


Als het abonnement actief is moet het wel herkend kunnen worden, laten we daar eerst naar kijken, misschien dat daarbij ook al meer duidelijk wordt over het sms-gedeelte. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen met de gegevens van haar abonnement, met aanvullend de laatste 3 cijfers van de IBAN waar het abonnement van wordt afgeschreven bij "Persoonlijke opmerkingen”? Als je daarna hieronder een seintje geeft kan ik ook een blik werpen op het abonnement.


@Jasper 

Ik heb de gegevens bijgewerkt.


Dank je @Netsooocin, daarmee ben ik voor je gaan kijken, Bij het klantnummer wat je hebt ingevuld zie ik een ander 06-nummer staan. Het 06-nummer dat je had ingevuld zie ik niet bij ons actief. Kan het zijn dat je een typefout hebt gemaakt in de gegevens?


Nee ik heb geen typefout gemaakt.

Het 06 nummer wat ik bij het klantnummer heb gezet is van mij. Het klantnummer wat hoort bij het nummer van mijn dochter is bij mij onbekend. Ik heb het nog wat toegelicht in mijn forumprofiel.

Maar het feit dat je het nummer niet kan vinden is waarschijnlijk ook het probleem voor ons om het aan te melden in mijn KPN. Het lijkt erop dat het haar nummer zweeft tussen Simyo en KPN. Bij Simyo kan ik namelijk ook niet meer inloggen met haar nummer.


Het 06-nummer wat je bij “Persoonlijke opmerkingen” had gezet bestaat niet bij ons, als je dat nummer probeert te koppelen klopt het ook dat je een melding krijgt dat het nummer niet herkend wordt. Op het adres is wel een 06-nummer te zien wat er heel erg op lijkt, maar waarbij 2 cijfers omgedraaid zijn. Vandaar de vraag of er mogelijk een typefoutje in zit. 


Ik het nummer aan mijn dochter gevraagd... En zij heeft mij dit verkeerd doorgegeven. Excuus... Nu heb ik haar wel in mijn KPN.

Ander probleem wat ik nu heb is dat ik geen mb's kan delen met haar. Klopt dat wel? Want dat is wel waarom ik over ben gestapt naar KPN? Of doe ik nu weer iets niet goed?


Als beide abonnementen KPN abonnementen (geen oud-Telfort) zijn en beide zijn aangemeld bij hetzelfde huishouden. Dat laatste was met dit nummer nog niet het geval, ik heb die nu toegevoegd. Daar zal ze als het goed is een sms'je over krijgen en daarna zal haar nummer erbij komen te staan en kan je MB's aan haar geven.


Op dit moment is ze wel zichtbaar in mijn KPN. Alleen ik kan nog geen mb's met haar delen. Had ze dat sms bericht al moeten hebben?


Als beide abonnementen KPN abonnementen (geen oud-Telfort) zijn en beide zijn aangemeld bij hetzelfde huishouden. Dat laatste was met dit nummer nog niet het geval, ik heb die nu toegevoegd. Daar zal ze als het goed is een sms'je over krijgen en daarna zal haar nummer erbij komen te staan en kan je MB's aan haar geven.

 

Ik had een online formulier gevonden. Deze ingevuld en daarna deed alles het! Bedankt voor alle hulp @Jasper 


Admin: quote en link toegevoegd aan het antwoord t.b.v. meelezers


Het kan soms een 24 uur duren voor het verwerkt is, Netsooocin. Dus of Jasper's handeling, of jouw formulier heeft dan de doorslag gegeven. Mooi dat het nu werkt :)