Skip to main content
Beantwoord

Abonnementen, ondanks gesprek, niet omlaag gezet en nu zit ik met hoge facturen

• June 13, 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Heb gebeld om voor mijn vakantie 2 abonnementen  op onbeperkt te zetten.

ben hier niet zo handig in en ben netjes geholpen.

na mijn vakantie gebeld om deze twee abonnementen weer terug te zetten.

was een beetje onhandige dame vond ik.

zijn nu een jaar verder en heb niet goed opgelet en zie dat de abonnementen dus niet zijn teruggedraaid.

medewerker zegt dat ik hier zelf verantwoordelijk voor ben terwijl er duidelijk in het systeem stond: eerst ook bevestigd dat ik hier voor gebeld heb.

nu wordt ik dus verantwoordelijk gehouden voor een fout van de medewerker van KPN

leuk na 35 jaar klant te zijn en € 500 te veel betaald te hebben.

als ik dit tegen mijn klanten zou zeggen heb ik heel snel geen klanten meer😡😡😡😡i

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat jammer dat dit mis is gegaan ​@PBau 😕 Ik snap wel dat je er van uit gaat dat het goed is gegaan als je een wijziging doorgeeft via de telefonische klantenservice. Er kan echter altijd iets fout gaan (bijvoorbeeld door een systeemstoring ten tijde van het doorvoeren van een wijziging) en daarom is het erg van belang om te controleren of zoiets als dit wel goed is gegaan.

Je ontvangt van ons elke maand een factuur, waarmee wij jou informeren over de abonnementsvorm die je hebt en welke kosten wij daarvoor in rekening brengen. Ook kan je via MijnKPN heel makkelijk zien welk abonnement er op dat moment actief is. Als je niet bij ons aangeeft dat daar iets niet (meer) aan klopt, zullen wij niet zomaar iets gaan wijzigen, dat doen we alleen in opdracht van jou. 

Hoe vervelend het ook is, ik kan weinig anders dan aangeven dat hier inderdaad wel sprake is van enige eigen verantwoordelijkheid, ook al is er in eerste instantie iets niet helemaal goed gegaan aan onze kant. Je geeft aan dat er wel een notitie in de systemen staat over de wijzigingen, daarom wil ik je toch aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en kan beoordelen.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@PBau in MijnKPN kun je heel simpel maandelijks je data- en belbundels naar boven en beneden bijstellen.

Lukt je dat niet zelf,  kun je ook naar een lokale KPN-winkel gaan die het voor je aanpast.

Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk voor het beheer van je abo en had bijvoorbeeld op je eerstvolgende facturen al kunnen zien dat je nog op je ‘verkeerde’ bundels stond en daar maatregelen op kunnen nemen, die ik eerder beschreef.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 13, 2025

Ik controleer altijd mijn facturen, zodat ik overzicht en controle behoud.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 13, 2025

Je kan kpn niet de schuld geven dat jijzelf niet naar facturen kijkt.

Als je dit na een maand had gezien dan hadden ze dit probleemloos voor je opgelost maar na een jaar pas zien dat is toch wel een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Elke maand krijg je de factuur in de mail waar je het bedrag op ziet staan en dan had je dus echt al eerder kunnen zien dat er iets niet goed ging lijkt mij?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Wat jammer dat dit mis is gegaan ​@PBau 😕 Ik snap wel dat je er van uit gaat dat het goed is gegaan als je een wijziging doorgeeft via de telefonische klantenservice. Er kan echter altijd iets fout gaan (bijvoorbeeld door een systeemstoring ten tijde van het doorvoeren van een wijziging) en daarom is het erg van belang om te controleren of zoiets als dit wel goed is gegaan.

Je ontvangt van ons elke maand een factuur, waarmee wij jou informeren over de abonnementsvorm die je hebt en welke kosten wij daarvoor in rekening brengen. Ook kan je via MijnKPN heel makkelijk zien welk abonnement er op dat moment actief is. Als je niet bij ons aangeeft dat daar iets niet (meer) aan klopt, zullen wij niet zomaar iets gaan wijzigen, dat doen we alleen in opdracht van jou. 

Hoe vervelend het ook is, ik kan weinig anders dan aangeven dat hier inderdaad wel sprake is van enige eigen verantwoordelijkheid, ook al is er in eerste instantie iets niet helemaal goed gegaan aan onze kant. Je geeft aan dat er wel een notitie in de systemen staat over de wijzigingen, daarom wil ik je toch aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en kan beoordelen.