Skip to main content

Hi,

ik had een abonnemdnt afgesloten van 30 euro/maand, onbeperkf bellen/sms-en/internetten. Nu krijg ik opeens een factuur van euro 30,78 terwijl er niets veranderd is. Hoe kan dit?

gr jelles

Dat zal de jaarlijkse inflatiecorrectie zijn. Dat heeft zo ver ik weet op de vorige faktuur gestaan. Althans dat werd ooit gedaan.


Hallo @Jelles2 ,

Heb je al in de meegestuurde specificatie gekeken?

Het is goed mogelijk dat je een keer gebeld hebt naar bv een 0900-nummer. Dit soort nummers zijn niet inbegrepen in jouw onbeperkt bellen. 


Welkom op het forum @Jelles2.

Als KPN zijnde verhogen wij jaarlijks op 1 oktober onze abonnementsprijzen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vaststelt. Dat noemen we inflatiecorrectie. Deze geldt als:

  • Je abonnement is ingegaan voor 1 juli
  • Je na 1 maart 2009 klant bent geworden of je contract hebt verlengd

In 2020 is de inflatiecorrectie 2,1%.

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust! De KPN Community denkt graag met je mee :muscle_tone1:  
 


@Jeroen_dB @Joep1965 

30,78 is niet 1,021 x 30,00.

Dus daarom zou er ook iets anders kunnen spelen. 

 

@Jelles2 : 

Hallo @Jelles2 ,

Heb je al in de meegestuurde specificatie gekeken?

Het is goed mogelijk dat je een keer gebeld hebt naar bv een 0900-nummer. Dit soort nummers zijn niet inbegrepen in jouw onbeperkt bellen. 

 


We hebben geen reactie van je gezien @Jelles2 en ik ga er van uit dat je uitleg hebt gekregen over je factuur.