Skip to main content
Antwoord

Achterhalen van PUK code lukt niet

• September 10, 2025
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Ik heb per ongeluk mijn pincode geblokkeerd. Nu probeer ik al dagen op verschillende manier mijn puk code te achterhalen:

- Via mijn KPN. Dit lukt niet omdat ik alleen kan inloggen via 2 stapsverficatie, waarbij er een smscode wordt opgestuurd. (Deze kan ik niet ontvangen omdat m’n sim is vergrendeld, wat juist het probleem is 🙃)

- Via het formulier. Hij herkent mij sim nummer niet. Het simnummer wat op de achterkant van m’n simkaart staat en op mijn facturen is een kort nummer bestaande uit 8 nummer.
Ik heb daarom het ICCID nummer via mijn telefoon achterhaald. Alleen deze herkent het formulier niet. Ik krijg dan een foutmelding dat de combinatie niet hij u bekend is.

De klantenservice kan ik (uiteraard) niet bellen omdat ik geen tweede telefoon tot beschikking heb. Via de chat kom ik niet verder dan de bot…of doorverwijzing naar mijn KPN en het formulier… HELP

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Ilham N en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad een onhandige loop waar je in zit, goed dat je dit meldt! 

Als het zelf niet lukt om de PUK-code te achterhalen en bellen hierdoor ook niet kan, dan kun je ons een privébericht sturen via FacebookX of Instagram.
Vermeld daarin je postcode + huisnummer, naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN of het klantnummer.

Dan kunnen mijn collega's daar je hier verder mee helpen. 
Hopelijk werkt alles dan snel weer! 

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 12, 2025

Hi ​@Ilham N en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad een onhandige loop waar je in zit, goed dat je dit meldt! 

Als het zelf niet lukt om de PUK-code te achterhalen en bellen hierdoor ook niet kan, dan kun je ons een privébericht sturen via FacebookX of Instagram.
Vermeld daarin je postcode + huisnummer, naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN of het klantnummer.

Dan kunnen mijn collega's daar je hier verder mee helpen. 
Hopelijk werkt alles dan snel weer!