Skip to main content

Ik heb zelfde probleem. Activatie tijdens overzetten van de esim mislukt. Esim is nu van de oude toestel verwijderd en en op de nieuwe werkt die niet. Vandaag langs KPN winkel gegaan en zij konden mij niet helpen.

het moet via KPN backoffice gaan en die zijn pas maandag weer aanwezig ( vandaag is zaterdag). Dat betekent voor mij 2 dagen niet bereikbaar zijn met een zakelijke abonnement.

Er moet toch een oplossing zijn dat de klantenservice van KPN dit kan oplossen?

Verneem graag als iemand ideeën heeft, bellen lukt mij niet.

ik weet niet of het wat uitmaakt, maar bv mijn whatsapp doet het gewoon.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Bosna 

Opnieuw activeren op je oude toestel werkt ook niet?

Heb je je oude toestel nog waar je het e-sim van verwijderd hebt?

Als je je e-sim van je oude telefoon verwijdert vóórdat je e-sim op je nieuwe telefoon instelt, dan kan je de sms met de verificatiecode niet krijgen. Maar gelukkig los je 't makkelijk op.

• Heb je je oude toestel nog? Installeer je e-sim dan opnieuw op je oude telefoon met de MijnKPN app. Ga naar 'Mobiel'. Daar vind je een knop om e-sim te activeren. Tik daarop en volg de stappen. Klaar? Dan kun je verder met “E-sim overzetten naar je nieuwe toestel”.

• Heb je je oude telefoon niet meer? Vraag dan een normale 3-in-1 simkaart aan. Dat kan in een KPN winkel of via MijnKPN. Daarna kan je e-sim installeren.

Waarom konden ze je in de winkel niet helpen? Normaal krijg je in zo'n geval een nieuwe fysieke simkaart zodat je daarmee weer een e-sim kan aanvragen.

Bel anders via een ander toestel de zakelijke klantenservice 0800-0403, wellicht dat die nog wat voor je kunnen betekenen.

Beste GeSp,

Dank voor uw reactie. Helaas bovengenoemde is niet meer van toepassing. Ik heb op de oude toestel wel sms gekregen waardoor ik nieuwe esim kon activeren, maar ergens tijdens dit proces is het misgegaan.

Bij de KPN XL winkel kon met geen nieuwe sim kaar activeren omdat het status van de nieuwe esim staat op “suspended”. Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de klanten service van KPN en die konden ook voor mij niet veel betekenen, enkel een formulier sturen naar de technische dienst. Ik heb geen informatie gekregen hoelang dat dit kan duren. Ze hadden het over 5 werkdagen. Ik gebruik dit nummer zakelijk en ik had verwacht dat dit soort problemen direct opgelost konden worden. 
Nu 3 dagen zonder telefoon, vind ik niet kunnen in deze tijd.

Bij mij scoort KPN geen punten met de service die ze verlenen.

In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Beste Bosna,

Jammer dat het proces is vastgelopen en je zo lang zonder telefoon zit.

Je zou aan de klantenservice kunnen vragen of ze jouw mobiele nummer nog wel kunnen doorschakelen.

Als dat nog mogelijk is zou je even een prepaid simkaart in je telefoon kunnen stoppen en je nummer daar naartoe kunnen laten doorschakelen, dan ben je i.i.g. bereikbaar op je eigen nummer tot ze het probleem hebben opgelost.

Zo prepaid simkaart kan je in de KPN en diverse andere winkels aanschaffen.

Goedemorgen @Bosna, welkom op onze community! Wat balen dat dit zo vastgelopen is! Als de order Suspended is, is het inderdaad een kwestie van afwachten. Het is lastig te zeggen hoelang dit gaat duren. Ik hoop dat het snel opgelost is!

Goedemorgen Thomas,

Inmiddels is het opgelost. TD heeft afgelopen maandag zaak opgelost en ben weer in de lucht.

Ah gelukkig, bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer