Skip to main content

Beste,

Ik wil mijn frustratie kort uiten, aangezien ik momenteel behoorlijk geïrriteerd ben.
Bij het aanvragen van mijn abonnement bij KPN had ik expliciet om een eSIM gevraagd, maar ontving desondanks een fysieke SIM-kaart per post. Afijn..

Gisteravond besloot ik via de MijnKPN-app een eSIM aan te vragen. Alles leek goed te verlopen, tot ik vanmorgen ontdekte dat zowel de eSIM als de fysieke SIM niet werkten. De activatie is dus mislukt, en momenteel ben ik volledig onbereikbaar.

Ik heb mijn profiel zo volledig mogelijk ingevuld in de hoop dat een KPN-medewerker dit oppakt en oplost. Ik heb geen zin om tientallen keren heen en weer te schrijven op dit forum, waar iedereen mijn problemen kan lezen. Ik vertrouw erop dat dit snel wordt opgelost.

Waarom mijn irritatie? Jullie virtuele assistent is ronduit waardeloos en biedt geen echte hulp. Als telefonisch contact de enige manier is om in contact te komen met een medewerker, waarom bieden jullie dan überhaupt deze inefficiënte dienst aan? Zet gewoon een duidelijk telefoonnummer op de website.
 

Met vriendelijke groet,
GayCookie

Hoi @GayCookie 

Welkom op het forum van KPN.

 

Snap dat je behoorlijk geïrriteerd bent, ten eerst omdat je om een esim had gevraagd bij je aanvraag, maar een fysieke simkaart in de brievenbus kreeg.
Vervolgens kwam je er achter, dat zowel de esim alsmede de fysieke simkaart niet werkte.

Je hebt nu twee opties waaruit je kunt kiezen, zodat je snel weer bereikbaar bent:

  • Ga langs een (link) KPN Winkel bij jouw in de buurt, daar kan een KPN medewerker je helpen bij het activeren van je esim op je smartphone, dit is de snelste optie.
    De medewerker heeft tevens toegang tot het KPN systeem en kan dus bij je klantgegevens, om te zien waar het fout is gegaan.
    Neem wel een geldig legitimatiebewijs van jezelf mee, aangezien daar om wordt gevraagd in de KPN Winkel.
  • Bellen met de klantenservice van KPN, via een telefoon van een goede buur, familielid of vriend/vriendin naar het gratis telefoonnummer 0800-0402
    Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
    Doorverbinden met een medewerker en je wordt vervolgens doorverbonden.
    De klantenservice is bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur.

Ik hoop dat je zo spoedig mogelijk weer bereikbaar bent, dus laat daarom nog even weten hoe het is afgelopen.


Hallo @Michel.uit.Arnhem,

Bedankt voor je snelle reactie. Het zou teleurstellend zijn als dit mijn enige opties zijn. Ik had gehoopt dat KPN dit probleem voor mij zou kunnen oplossen, in plaats van dat ik er zelf achteraan moet gaan. Vooral omdat ik ervan uitga dat de MijnKPN-app de eSIM correct had moeten installeren.

Helaas is het even snel langs een fysieke KPN-winkel gaan niet voor iedereen een snelste optie en het gebruik van iemand anders zijn telefoon is op dit moment ook niet mogelijk, vooral gezien de beperkte openingstijden. (eerst volgende persoon die hier kan zijn of ik daar is pas na 18:00 uur)

Zijn er nog andere mogelijkheden? Op dit moment lijkt de meest voor de hand liggende optie een nieuwe fysieke kaart aanvragen. Echter, dit lijkt ook niet mogelijk gezien ik een SMS moet kunnen ontvangen of contact moet kunnen opnemen met de klantenservice, wat weer telefonisch moet gebeuren.

Dank je wel voor je hulp.
Met vriendelijke groet,


Hoi @GayCookie 

Ook jij hartelijk dank voor je uitgebreide reactie aan mij terug.
Bij bepaalde zaken is een verificatie helaas nodig, zoals bij een probleem en het activeren van een esim of fysieke simkaart.

Dit kan in een KPN Winkel of via de telefonisch klantenservice van KPN.
Hiermee wil KPN zeker zijn, dat jij daadwerkelijk de contractant bent van deze mobiele aansluiting, dit gebeurd ook bij de andere providers trouwens, en is dus een standaard procedure.

Daarnaast snap en begrijp ik het uiteraard, dat niet iedereen overdag even langs een KPN Winkel kan gaan of daar simpelweg te ver vanaf woont.
Daar heb ik ook zeker begrip voor.

Je zegt dat er na 18:00 uur wel iemand met een mobiele telefoon bij je kan zijn.
Dan heb je nog de optie om de storingsdienst van KPN te bellen, aangezien dit in feite een vorm van een storing is in de Mijn KPN app.

Bel met de telefoon van degene die na 18:00 uur bij je kan zijn, naar het gratis telefoonnummer 0800-0402, en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Doorverbinden met een medewerker wegens een storing

Je wordt vervolgens dan doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst (technische dienst), waar je dan je probleem aan kan voorleggen.
Hopelijk kan de medewerker alsnog zorgdragen, dat je snel weer bereikbaar bent.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Ik hoor graag van je, hoe dit telefoongesprek is afgelopen.

 


 


Hallo @Michel.uit.Arnhem en andere lezers.

Vandaag ben ik naar de KPN-winkel gegaan en zij hebben mij een nieuwe fysieke sim-kaart verstrekt, die ze meteen hebben geactiveerd. Ik vind het jammer dat ik uiteindelijk zelf naar de winkel moest gaan in plaats van dat ze gewoon een nieuwe kaart konden opsturen.

Gelukkig is alles nu opgelost, en ik ga geen poging meer doen om de eSIM in te stellen. Ik heb geen zin om nog een keer door dit proces te gaan.

Deze topic kan dus worden gesloten.

Met vriendelijke groet,


Hoi @GayCookie 

Goed nieuws om te horen!
Het is jammer dat je uiteindelijk toch zelf naar een KPN Winkel bent gegaan, maar wel met het resultaat dat je nu telefonisch weer bereikbaar bent, en je daarnaast weer zelf kunt bellen en internetten op je smartphone. 

Fijn dat alles nu weer is opgelost, en de rust is wedergekeerd.
Daarnaast snap ik ook heel goed, dat je niet opnieuw een poging gaat ondernemen, om de esim te downloaden en te activeren, en dat hoeft gelukkig ook niet.

Ik heb je met veel genoegen mogen helpen!