Skip to main content

Sinds vorige week vrijdag 11/8 een esim kpn abbo op mijn iPhone 14. Dezelfde dag geprobeerd om multisim te activeren op mijn Apple watch ultra. 
Installatie procedure doorlopen zoals beschreven op de kpn website voor activeren van de multisim. Echter in de watch app blijft het installeren ‘hangen’ bij het activeren.

Inmiddels telefonisch contact gehad met de kpn helpdesk. De aardige dame had nog nooit van dit probleem gehoord en moest het navragen. Volgens haar moest ik de multisim optie nog activeren in ‘mijn kpn’. Ik dan daar echter niets vinden mbt multisim.

hoe verder..

Hoi @Mar67, welkom op ons forum! We hebben hier een handig artikel over!


Beste Thomas,

bedankt voor je reactie, ik heb het artikel en een groot deel van de forum vragen en reacties gelezen. Ondertussen ook twee maal telefonisch contact gehad met de kpn servicedesk. Tot nu toe blijft de watch ‘hangen’ op activeren zoals boven in de foto. 
1e telefonisch contact helpdesk; ‘u moet in de KPN app even de multi sim optie aanvinken, dan komt het goed’ Die optie is er helaas niet in de KPN app. 
2e telefonisch contact helpdesk; ‘gebruikt u soms duo sim op uw iPhone? Zo ja, dan even de ander lijn uitzetten, dan komt het goed. Duo sim geeft soms problemen bij de installatie. Ik heb inderdaad duo sim. Éen fysieke sim met een kpn zakelijk abbo (op zakelijke abbo’s bied kpn geen optie voor multi sim) en één privé e-sim kpn abbo waarop ik dus de multi sim optie wil activeren voor mijn apple watch ultra.

iphone 14 met ios 16.6

apple watch ultra met watch os 9.6.1

uitschakelen (lees fysiek verwijderen sim met zakelijk kpn abbo) van de ander lijn geeft geen verandering, blijft hangen op ‘activeren’.

enige wat ik nog tegen kwam tussen de forum reacties is dat het kpn abbo langen dan 3 maanden actief moet zijn voordat multi sim geactiveerd kan worden!?

ik heb alleen de e-sim bij kpn gekocht, de watch en iphone niet. Het e-sim abbo heb ik twee weken geleden aangeschaft, dus nog geen 3 maanden. Zou dat de oorzaak zijn dat het activeren niet lukt?

 

 


Volgens mij hoort dit gewoon te werken, ik zal even meekijken en eventueel een ticket aanmaken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Thomas,

Profiel gegevens ingevuld.


Top, ik heb het ticket aangemaakt, wil je laten weten hoe het afloopt? Mijn collega's nemen hierover nog contact met je op.


Bedankt alvast!


Beste Thomas,

Vandaag gebeld door een collega van je, samen stap voor stap alles gecontroleerd en nagelopen qua instellingen op telefoon en watch. Watch losgekoppeld vd iphone en terug naar fabrieks instellingen. Opnieuw de gekoppeld aan de iphone als nieuw horloge en de procedure voor activeren van de multisim optie doorlopen. Helaas zelfde resultaat, in de watch app op de iphone, onder ‘mobiel netwerk’ blijft het activeren hangen zoals ook op de schermafdruk hierboven. Zeker 45 minuten met je collega samen bezig geweest, overigens zeer prettig geholpen. Helaas geen resultaat dus gestopt met proberen, collega zou verder melding maken van het probleem. 
 

nu net op de bank nog eens geprobeerd, en tot mijn verbazing binnen enkele minuten door de activatie zonder problemen. Het werkt!

Ik heb niets anders gedaan dan de pogingen hiervoor, dus misschien heeft er iemand bij kpn toch aan jullie kant iets gedaan?

in ieder geval bedankt, blij dat het eindelijk gelukt is!


Beste Thomas,

Vandaag gebeld door een collega van je, samen stap voor stap alles gecontroleerd en nagelopen qua instellingen op telefoon en watch. Watch losgekoppeld vd iphone en terug naar fabrieks instellingen. Opnieuw de gekoppeld aan de iphone als nieuw horloge en de procedure voor activeren van de multisim optie doorlopen. Helaas zelfde resultaat, in de watch app op de iphone, onder ‘mobiel netwerk’ blijft het activeren hangen zoals ook op de schermafdruk hierboven. Zeker 45 minuten met je collega samen bezig geweest, overigens zeer prettig geholpen. Helaas geen resultaat dus gestopt met proberen, collega zou verder melding maken van het probleem. 
 

nu net op de bank nog eens geprobeerd, en tot mijn verbazing binnen enkele minuten door de activatie zonder problemen. Het werkt!

Ik heb niets anders gedaan dan de pogingen hiervoor, dus misschien heeft er iemand bij kpn toch aan jullie kant iets gedaan?

in ieder geval bedankt, blij dat het eindelijk gelukt is!

Hoi @Mar67, ik neem even de honneurs van @Thomas waar daar hij een weekje vakantie heeft. Maar fijn om te lezen dat het inmiddels eindelijk werkt en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten!