Skip to main content

L.S. Activeren sim-kaart werkt niet:

 

Invullen van gegevens op: https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/activeren/sim-kaart-activeren.htm

 

Geeft altijd error: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel uw gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.” … Het later nog eens proberen, ook dag erna, geeft zelfde error.

Hi en welkom op ons forum @mathieuvangils. Ik lees dat je er niet uit komt met activeren van je simkaart, goed dat je een seintje geeft.

De snelste weg om dit op te lossen, is door even te bellen met onze klantenservice. Je bereikt ze gratis op telefoonnummer 0800-0402. Via die weg helpen onze collega's je direct verder met activeren van de simkaart.

We helpen je ook met alle plezier via het forum, dat kan alleen iets langer duren. Kan je dan meer vertellen over de situatie? Gaat het om een nieuw abonnement of heb je alleen een nieuwe, vervangende simkaart gekregen? Vul in dat geval ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in met je postcode, huisnummer, naam van de contractant, geboortedatum, laatste 3 cijfers van je IBAN rekeningnummer en eventueel een oud simkaartnummer. Dan kunnen wij je gegevens erbij pakken.


Dat zou een mooie weg zijn, alleen ik kan niet bellen WANT … de sim-kaart kan dus niet geactiveerd worden :/


Forumprofiel zojuist zoveel mogelijk aangevuld. Het gaat gewoon om een nieuwe vervangende sim-kaart die ik opgestuurd kreeg.


@mathieuvangils Als je een andere (vaste) telefoon voor handen had, dan was dat een handige optie geweest. We geven de tip dat je ook kan bellen daarom altijd 😊

Top dat je je gegevens ingevuld hebt. Voeg je bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ in je profiel je oude én nieuwe simkaartnummer nog toe? Dan kijken we er naar.


Ah ja vaste telefoon (bestaan die nog? haha). Bij Persoonlijke opmerkingen heb ik de nieuwe sim genoteerd, ik heb echter geen enkel idee wat het oude simkaartnummer zou kunnen zijn :o


Jazeker, al moet ik eerlijk bekennen dat ik er al lang geen gebruik van heb gemaakt. 😬 Bellen met het toestel van een vriend of familielid kan ook, ons nummer is gratis.

Bedankt voor het simkaartnummer! Het oude simkaartje heb je niet meer? Mocht je die nog wel hebben, maar mocht het simkaartnummer niet meer te lezen zijn, dan kun je hier vinden hoe je deze achterhaalt. Mocht je deze nog hebben, doet die simkaart het dan nog wel? Mocht je de sim niet meer hebben, dan houdt het op. Zou je dan nog willen proberen om de simkaart te activeren in een andere webbrowser? Google Chrome bijvoorbeeld? Erg benieuwd of het dan wel lukt. 


Ah, op de sim zelf staat dus ook het nr. heel klein, ik heb er een ingezoomde foto van gemaakt om te lezen. Ik heb het toegevoegd aan "Persoonlijke opmerkingen”


Super, dankje! Ik heb alles nagekeken, maar het gekke is dat ik geen aanvraag voor de omruil zie en ook beide simkaartnummers in je profiel komen niet overeen met het simkaartnummer wat ik er nu zie staan. Het is ook een zakelijk abonnement zie ik, dus mijn advies in deze is om echt even te bellen. Dan kan alles het snelste uitgezocht worden. Voor zakelijke abonnementen kun je bellen met 0800-0403 en je kunt dus (hopelijk) ook het toestel van iemand anders even gebruiken om te bellen. 

Mocht het nu haast hebben en werkt je oude simkaart ook niet meer, dan kun je ook altijd naar de KPN winkel toe als er eentje bij jou in de buurt nog open is. Neem een geldig legitimatiebewijs van de contractant mee, dan kan mijn collega de simkaart daar ter plekke ook voor je omruilen en loop je al bellend de winkel uit. 🙂 Excuses dat ik je hier niet mee kan helpen, maar hopelijk is het met één van de twee tips snel geregeld!