Skip to main content
Antwoord

Activeren van Multisim op Apple watch blijft hangen

• November 8, 2025
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Apple Watch ultra3 iPhone 17 pro

Blijft al tijd hangen op dit scherm(zie foto) telefonisch lukt het niet. Kan iemand hier helpen? Alles geprobeerd reset, andere Apple Watch krijg ik cellular wel geregeld. Apple Watch is bij kpn besteld.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Volg het volgend stappenplan, en dan zou alles moeten werken:

Activeer multisim met je Apple Watch

Heb je een Apple Watch met multisim bij ons besteld? Volg dan alleen stap 1 t/m 3 en wacht tot je Apple Watch is geactiveerd. 

1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Klik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement
  5. Log in met je KPN ID
  6. Klik op 'aanzetten' multisim
  7. Klik op 'Ja, ik ga akkoord'

Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.

Werkt het dan nog niet, dan kun je het beste even langs een Amac Winkel  of een Apple Store voor persoonlijk hulp door een vakkundig medewerker die alles afweet van de Apple producten.
De medewerker kan dan met je meekijken, en je gelijk voorzien van hulp.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sam123421 

Welkom op de community van KPN.

Het is wel van belang, dat je iPhone 17 Pro verbonden is met een WiFi netwerk.
Op de bijgevoegde schermafbeelding, staat alleen een verbinding met het 5G netwerk aan.

Bij het activeren van een eSIM en/of de Multisim is het van belang dat WiFi aanstaat.

Daarnaast kan het soms wat langer duren voordat het activeren is afgerond.
Per 06-nummer kan er maar één multisim gekoppeld worden met een smartwatch, in jouw geval dus een Apple Watch.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

Ja weet ik met wifi het zelfde geval. Andere Apple Watch is gereset etc. Wat kan ik doen? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Volg het volgend stappenplan, en dan zou alles moeten werken:

Activeer multisim met je Apple Watch

Heb je een Apple Watch met multisim bij ons besteld? Volg dan alleen stap 1 t/m 3 en wacht tot je Apple Watch is geactiveerd. 

1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Klik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement
  5. Log in met je KPN ID
  6. Klik op 'aanzetten' multisim
  7. Klik op 'Ja, ik ga akkoord'

Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.

Werkt het dan nog niet, dan kun je het beste even langs een Amac Winkel  of een Apple Store voor persoonlijk hulp door een vakkundig medewerker die alles afweet van de Apple producten.
De medewerker kan dan met je meekijken, en je gelijk voorzien van hulp.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

De Apple Watch komt van kpn. Ook zie ik dat dit probleem vaker voorkomt bij kpn. Kunt u het na vragen?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sam123421 

Het probleem waar jij nu tegenaan komt, overkomt ook een klein deel van de overige KPN klanten.
Bij het meerdeel van de klanten gaat het gelijk goed, het activeren van de multisim op de Apple Watch.

Zelf heb ik de iPhone 17 en onlangs de Apple Watch Ultra 3 besteld bij KPN.
Het activeren van de Apple Watch en de multisim ging in mijn geval probleemloos en ook vrij snel.
Mijn Apple Watch Ultra 3 was vrij snel verbonden met het mobiele netwerk van KPN, daardoor het activeren van de multisim bij mij binnen 30 seconden was afgerond.

Waarom het bij jouw en andere klanten zo moeizaam gaat, kan aan verschillende factoren liggen, zoals:

• Software op de iPhone en Apple Watch zijn niet bijgewerkt naar de laatste versie.
  • Men voert het stappenplan verkeerd uit
  • Men vergeet om WiFi aan te zetten op de iPhone en Apple Watch
  • Men is vergeten om de multisim van hun vorige Apple Watch te verwijderen, en deze eerst te stoppen via Mijn KPN, voordat ze hun nieuwe Apple Watch gaan activeren.

In jouw geval zou ik alles overnieuw gaan doen.
Eerst zeg je de multisim op via Mijn KPN, en vervolgens zet je jouw Apple Watch volledig terug naar fabrieksinstellingen via de Watch App op je iPhone.
Zodra dat volledig gebeurt is, activeer je opnieuw jouw Apple Watch via de Watch Ap op je iPhone.
Als laatste koppel je de multisim opnieuw aan op je Apple Watch.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Sam123421, ik zie dat Michel goede tips gedeeld heeft! 

Het is inderdaad belangrijk dat je Watch up-to-date is, dat je het stappenplan stap voor stap volgt en daarna even de tijd geeft om de activatie af te maken, je wel verbonden bent via Wifi en dat er geen oude multisim meer actief is.

Gewoonlijk kan je Multisim op je Apple Watch activeren via deze stappen. Heb je dit alles geprobeerd en ook bovenstaande punten gecontroleerd, en kom je er niet uit? Maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug en helpt je verder.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Hai, dank voor reactie. Dit heb ik allemaal gedaan niks werkt bel afspraak snappen ze het niet. Zou ik hem opnieuw bestellen bij jullie?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sam123421 

Waarom opnieuw bestellen?
Dat is echt nergens voor nodig, aangezien jouw probleem gewoon opgelost kan worden.

Ik adviseer je nu echt om langs een Amac Winkel of een Apple Store langs te gaan.
Daar werken vakkundige medewerkers, die alles afweten van Apple producten en je dus goed kunnen helpen bij dit probleem.
Een medewerker kan dan met je meekijken, en zo zien waar het fout gaat.

Met bellen met de klantenservice van KPN schiet je duidelijk niets op, en via de community wordt het gewoon lastiger om je hierbij verder te helpen.

Laat wel even weten, wat ze jouw hebben verteld in een Amac winkel of de Apple Store.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Opnieuw bestellen zou niet nodig moeten zijn nee ​@Sam123421. Heb je nog een tweede belafspraak geprobeerd, of de tips van Michel opgevolgd?