Skip to main content

Ik krijg het helaas ook niet werkend op mijn S10e. De gehele instellingen optie wifi bellen bestaat niet op dit toestel.

Sinds gisteren is mijn Telfort simkaart geüpdatet naar KPN, kreeg een sms dat ik nu dus ook kan wifi bellen maar homaar.

Telefoon is volledig geüpdate, 4g staat al jaren aan. Mijn s9 van het werk heeft de optie wel gewoon en werkt ook zelfs met de privé sim erin. Waarom dan niet op een netwerk vrije S10e?

 

KPN instelling waardoor menu de wifi bellen niet laat zien wellicht

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Bij mij zie ik die optie ook niet.

Paar dagen geleden is mijn Telfort sim omgezet naar KPN sim.

Maar ik zie geen optie om VoLTE aan te zetten.
Toestel OnePlus 5

Vriend van mij heeft ook een OnePlus 5 bij Vodafone en bij hem werkt het wel.
 

 


Je zou toch zeggen dat het te maken heeft met de oude simkaart vanuit Telfort.

Wellicht kan iemand van KPN dit uitzoeken zodat er een oplossing komt. Zou graag gebruik maken van wifi bellen ivm nieuwbouw met slechte ontvangst en op het werk helemaal geen ontvangst.


Beste @Marc Van Elzelingen-Zanen en @LeoRenaud, welkom! Jullie zouden inderdaad moeten kunnen bellen via wifi met de nieuwe update. Bij jou, Marc, leek VoLTE niet geactiveerd. Dat heb ik bij dezen alsnog gedaan. Wil je je toestel eens uit en weer aan zetten? Kan je me laten weten of het nu wel werkt?

 

@LeoRenaud wil jij ook je 06-nummer en adres in je profiel zetten? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Hallo @Marcia_.

Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd.

Ik hoop dat je wat kunt vinden.


@Marcia_ ik heb zojuist een reset gedaan van mijn toestel maar helaas komt de wifi bel optie ook nu niet naar voren om aan te zetten.

Kan het dan toch in de oude SIM of oude abbonementsvorm zitten?


@Marcia_ ik heb zojuist een reset gedaan van mijn toestel maar helaas komt de wifi bel optie ook nu niet naar voren om aan te zetten.

Kan het dan toch in de oude SIM of oude abbonementsvorm zitten?

Raar! Daar zou het niet aan mogen liggen. Je hebt VoLTE wel aan staan op jouw toestel? Bellen via 4G? Dat is wel een vereiste. Zo ja, heb je thuis ook vast internet van KPN? En kan je wel internetten via Wifi op jouw telefoon?

 

@LeoRenaud bij jou heb ik VoLTE  ook aangezet. Wil jij je toestel ook eens volledig uit en weer aanzetten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.


 

@LeoRenaud bij jou heb ik VoLTE  ook aangezet. Wil jij je toestel ook eens volledig uit en weer aanzetten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

@Marcia_ Helaas, ook bij mij geen VoLTE.

Heb thuis geen vaste internet van KPN, maar kan wel internetten via Wifi op mijn telefoon.


Thuis geen vast internet van KPN, wel staat bellen via 4g aan in mijn toestel.

Ook kan ik via alle soorten/aanbieders wifi verder alles op mijn telefoon normaal gebruiken. 

Op het werk wel wifi van KPN maar ook dan geen wifi bel optie op mijn privé nummer.

Zakelijke KPN toestel s9 werkt wel overal


Optie wifi bellen komt zojuist spontaan omhoog en activeerde zich via wifi hotspot vanaf mijn zakelijke KPN toestel.

Ziet er naar uit dat het nu werkt voor mij.

Zal het via Ziggo wifi straks thuis ook testen.mocht dat niet werken kom ik terug op het net.


Goed bericht! Zou mooi zijn als het nu werkt 🙂. Welke provider heb jij thuis voor je vaste diensten, @LeoRenaud? Het werkt bij jou nog niet?


@Marcia_ Nee helaas. Net weer opnieuw telefoon uit en aangezet, maar nog steeds niets.

Thuis heb ik Wifi van Ziggo.


Nee, ik zie het inderdaad. Ik heb over één essentieel ding heen gelezen: je hebt een OnePlus. Daarmee kan je via KPN geen gebruik maken van Bellen via Wifi. Dat is dus de reden dat het bij jou niet werkt, helaas!


Nee, ik zie het inderdaad. Ik heb over één essentieel ding heen gelezen: je hebt een OnePlus. Daarmee kan je via KPN geen gebruik maken van Bellen via Wifi. Dat is dus de reden dat het bij jou niet werkt, helaas!

Hmm dat is jammer.

Wanneer gaan jullie dat voor OnePlus (5) beschikbaar maken?
Want een vriend van mij heeft het wel via Vodafone met precies hetzelfde toestel als ik heb.

Dus mijn toestel is niet de beperkende factor.


Ik weet het niet! De pagina op onze website waarnaar ik in mijn vorige bericht linkte, benoemt alle geschikte toestellen binnen KPN. Zodra andere toestellen ook via KPN gebruik kunnen maken van bellen via wifi, worden die ook hierin opgenomen.


Hmm dat is heel jammer.

Ik zie trouwens wel dat via een andere site een lijst met met geschikte toestellen.
https://www.kpn.com/service/mobiel/simupdate-gelukt.htm
Daar staat wel een OnePlus 8 en Nord op, maar idd geen 5.
Ik hoop dat deze toch snel nog wordt toegevoegd.

Iig heel erg bedankt voor je reacties en het uitzoeken.


Ik ben een tijdje niet bezig geweest met wifi bellen omdat het steeds niet lukte thuis over het Ziggo netwerk.

Nu de 4g ontvangst weer bar slecht is thuis wil ik toch nog even reageren op m'n topic.

Via Ziggo internet kom ik nooit op WiFi bellen met mijn tel. Zodra ik mijn zakelijke KPN telefoon een WiFi hotspot laat opzetten schakelt mijn privé telefoon direct naar WiFi bellen.

Ben ik bij mijn schoonouders met vaste internet van KPN werkt direct het WiFi bellen.

Kan KPN verklaren waarom het alleen werkt zodra er een KPN WiFi gebruikt wordt?

 

Zijn er wellicht instellingen die ik in de Ziggo verbindingslijn moet aanpassen/toevoegen?

Groet Marc


Ha @Marc Van Elzelingen-Zanen , ik zoek het graag voor je uit. Wil je me in een privébericht het IPv4-adres sturen die het toestel gebruikt? Dat kan je doen door op je toestel naar whatsmyip.com te gaan. Dan leg ik het bij onze technische dienst neer om het uit te zoeken. 


Privé bericht is gestuurd


Bedankt! Ik was ziek en er was wat miscommunicatie omtrent het overnemen van mijn topics. Daarom duurde het even voordat je bericht kreeg, excuses! Ik heb een ticket voor je aangemaakt en er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Laat je nog even weten of het gelukt is?


Gistermiddag even contact gehad met de service afdeling, op de KPN internet lijn op het werk lukt het perfect. Maar aangezien ik niet thuis was konden we dat niet direct testen.

Gisteravond thuis aangekomen bij de Ziggo verbinding lukt het niet meer om via wifi te bellen.

Later vanmorgen wordt ik nog even gebeld vanuit de serviceafdeling en hoop ik dat ze nog iets kunnen veranderen. Anders werkt het dus blijkbaar alleen met de standaard instellingen van KPN WiFi verbindingen zelf en zal er mogelijk bij Ziggo iets aan poorten in de firewall/modem aangepast moeten worden. 

Wordt vervolgt.


Na veel proberen instellingen aan en uit zetten ziet KPN dat mijn toestel/sim steeds terug valt naar het 3g netwerk. Vandaag diverse instellingen gereset nu gaat men morgen verder de geplaatste gesprekken analyseren of dat gedeelte nu wel goed gaat.

Aangezien wifi bellen op het KPN WiFi punt op het werk goed werkt ben ik toch weer wat verder gaan speuren thuis.

Ik heb achter de in bridge modus gezette Ziggo modem een eigen wifi(netwerk) van Orby werkend. Waarop het WiFi bellen dus niet werkt. Toen bedacht ik me laat ik eens de WiFi hotspot van Ziggo gebruiken die het modem uitzend voor passanten, dan heb ik een directe verbinding met het Ziggo modem en sluit ik weer een schakel uit in de keten.

En waarempel het werkt gelijk met WiFi bellen op de Ziggo Hotspots.

Het moet dus een setting zijn op mijn eigen Netgear Orby Router en zijn 2 satellieten. Dit verklaart ook het niet werken bij familie want die hebben dezelfde Orbi setups.

Ik heb al eerder gevraagd aan de servicelijn welke poort settings KPN benodigd heeft voor VoIP om die te controleren in mijn netwerk echter zijn die niet bekend bij de reguliere serviceafdeling die mij steeds belt.

Hopelijk kunnen ze die gaan opvragen als ze morgen terugbellen want ik ben overtuigd dat daar de oplossing zit!


Kleine aanvulling voor de kenners en meelezende techies over mijn Setup.

De Ziggo connectbox staat via DMZ ip-adres ingesteld dat alle poorten openstaan voor mijn Netgear Orbi RBR50 router. De Orbi heeft een vast IP adres in de Ziggo modem en werkt al 3 jaar prima op alles behalve het WiFi bellen. Ook Orbi router, IP-webcam en Hue bridge zijn vanaf externe internetverbindingen benaderbaar dus inkomende verbindingen komen goed aan.

Mocht iemand een idee hebben wat evt geforward moet worden in de Orbi tbv de vowifi verbinding hoor ik het graag.


Kleine aanvulling voor de kenners en meelezende techies over mijn Setup.

De Ziggo connectbox staat via DMZ ip-adres ingesteld dat alle poorten openstaan voor mijn Netgear Orbi RBR50 router. De Orbi heeft een vast IP adres in de Ziggo modem en werkt al 3 jaar prima op alles behalve het WiFi bellen. Ook Orbi router, IP-webcam en Hue bridge zijn vanaf externe internetverbindingen benaderbaar dus inkomende verbindingen komen goed aan.

Mocht iemand een idee hebben wat evt geforward moet worden in de Orbi tbv de vowifi verbinding hoor ik het graag.

Beste… 

Controlleer even of IPSec wordt toegestaan in uw eigen router

de VoWifi maakt koppeling met 
serveradres: epdg.epc.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org en het netwerk moet IPSec toestaan.

Zie verder veel meldingen specifiek met de Netgear Orbi RBR50 met mensen die problemen hebben met VPN via IPSec, Dus wellicht moet je de kern van je probleem daar zoeken


Kleine aanvulling voor de kenners en meelezende techies over mijn Setup.

De Ziggo connectbox staat via DMZ ip-adres ingesteld dat alle poorten openstaan voor mijn Netgear Orbi RBR50 router.

Beste… 

Controlleer even of IPSec wordt toegestaan in uw eigen router

de VoWifi maakt koppeling met 
serveradres: epdg.epc.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org en het netwerk moet IPSec toestaan.

Bedankt voor je reactie, heb je enig idee hoe ik dit kan zien of in welke instelling dit gezet moet worden.


Kleine aanvulling voor de kenners en meelezende techies over mijn Setup.

De Ziggo connectbox staat via DMZ ip-adres ingesteld dat alle poorten openstaan voor mijn Netgear Orbi RBR50 router.

Beste… 

Controlleer even of IPSec wordt toegestaan in uw eigen router

de VoWifi maakt koppeling met 
serveradres: epdg.epc.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org en het netwerk moet IPSec toestaan.

Bedankt voor je reactie, heb je enig idee hoe ik dit kan zien of in welke instelling dit gezet moet worden.

Helaas zou je hierin zelf moeten kijken in de Orbi of wellicht De Ziggo Connectbox ( als die het niet doorlaat in bridge ), Durf niet te zeggen waar het misloopt maar zie dus wel op verschillende Fora problemen komen omtrent IPSec i.c.m  de NetGear Orbi's  

Hoop dat je Met deze extra info iets kan vinden wat je de oplossing brengt

Mocht je een oplossing vinden zou je hem dan hier willen delen…. The more you know…