Skip to main content

Ik krijg het helaas ook niet werkend op mijn S10e. De gehele instellingen optie wifi bellen bestaat niet op dit toestel.

Sinds gisteren is mijn Telfort simkaart geüpdatet naar KPN, kreeg een sms dat ik nu dus ook kan wifi bellen maar homaar.

Telefoon is volledig geüpdate, 4g staat al jaren aan. Mijn s9 van het werk heeft de optie wel gewoon en werkt ook zelfs met de privé sim erin. Waarom dan niet op een netwerk vrije S10e?

 

KPN instelling waardoor menu de wifi bellen niet laat zien wellicht

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ik heb het inmiddels werkend op mijn verbinding.

 

Mijn Ziggo modem stuurt met DMS alles door naar mijn Netgear Orbi, althans dacht ik vanuit die functie beschrijving.

Toen ik bij de Ziggo modem het tabblad firewall zag en dacht daar kan ik weleens de server voor wifibellen kunnen vrijgeven voor connectie zag ik die optie helaas niet. Maar het uitzetten van de ipv4 firewall in het Ziggo modem deed wel gelijk de VOWiFi activeren op mijn toestel.S10e Samsung.

Het probleem zit dus in de standaard ipv4 firewall van het Ziggo modem.

Nu ben ik verder een leek op firewall settings in het netwerk, maar aangezien mijn Orbi systeem de router functie heeft binnenshuis met een andere iprange dan Ziggo modem/router denk ik dat ik alsnog beveiligt ben. Maar kan dat ook helemaal mis hebben.

Wellicht een techie die dat kan beamen/toelichten?

Zonder de Ziggo ipv4 firewall dus direct verbinding met VOWiFi. Nu nog kijken of we nu ook nog veilig zijn.

Edit: 00:50 

Nog verder zitten zoeken in de instellingen firewall ipv4 Ziggo en stap voor stap vinkjes aan en uitzetten tot de conclusie gekomen dat het vinkje bij "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" uitgezet moet worden er je hebt direct VOWiFi. Zet ik hem weer aan en maak ik opnieuw wifi verbinding vanaf m'n tel dan werkt het niet meer. Die optie blijft dus uit.