Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een Mini GPS tracker gekocht om mijn fiets te kunnen volgen en een sms alarm binnen te krijgen zodra de tracker ongewenst in beweging komt.

De handleiding hiervoor is erg onduidelijk en zegt weinig over de simkaart die hiervoor nodig is.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van de tracker. Zij geven aan dat een prepaid 2G simkaart nodig is en raden KPN aan. Het mag dus geen 4G simkaart zijn.

 

Het apparaatje zelf gebruikt volgens hen zo'n 50mb per maand aan data, dit is een schatting. En er moet tegoed op staan voor de bel / sms alarm functie. Nou is mijn vraag of iemand mij advies kan geven over de simkaart die ik nodig heb en wat me dat gaat kosten?

 

Als een maandelijks abonnement hiervoor nodig is dan denk ik dat ik misschien toch maar een duurdere tracker overweeg te kopen waar geen simkaart voor nodig is.

 

Graag advies hierover :)

 

Alvast bedankt!

Hoi @Sten Cremers, welkom hier. 

Wij hebben enkel deze prepaid simkaart.  Deze is geschikt voor 2G, 3G, 4G en zelfs 5G. Vaak is het apparaat vast te zetten op een van deze banden. Wij hebben niet specifiek een 2G simkaart namelijk. Abonnement lijkt mij overbodig voor dat weinige verbruik per maand. Al gaat data tegenwoordig over 3G/4G. 


Hoi @Sten Cremers, welkom hier. 

Wij hebben enkel deze prepaid simkaart.  Deze is geschikt voor 2G, 3G, 4G en zelfs 5G. Vaak is het apparaat vast te zetten op een van deze banden. Wij hebben niet specifiek een 2G simkaart namelijk. Abonnement lijkt mij overbodig voor dat weinige verbruik per maand. Al gaat data tegenwoordig over 3G/4G. 

Hoi @Bart_Z , dank voor je reactie.

Als ik het goed begrijp zeg je dus eigenlijk dat als zo'n apparaatje data verbruikt (hoe weinig ook), dit alleen mogelijk is met een 3G, 4G of 5G simkaart?

 

 


Ja en dan is het ook nog eens zo dat 3G ook uitgefaseerd gaat worden. Dus dan gaat alle data via 4G & 5G. Dus kijk even goed naar de specificaties of vraag de fabrikant van de tracker. 


Ja en dan is het ook nog eens zo dat 3G ook uitgefaseerd gaat worden. Dus dan gaat alle data via 4G & 5G. Dus kijk even goed naar de specificaties of vraag de fabrikant van de tracker. 

De fabrikant raadde mij een 2G simkaart van KPN aan. Ze zeggen mij dat ik specifiek een 2G simkaart nodig heb met bel minuten / sms en dat het apparaatje ongeveer 50mb data per maand verbruikt, wat volgens mij dus betekend dat een 2G simkaart dan nutteloos is. Het bedrijf zit in China en de klantenservice verloopt ook maar vaag vind ik. Dus ik denk dat ook deze tracker maar retour gaat naar bol.com. Erg lastig om een goede (kleine) tracker te vinden! 

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

​​​​​

 


Succes met de zoektocht!