Skip to main content

Beste meneer, mevrouw, 

Ik mag een nieuwe telefoon met abonnement uitzoeken. alleen ben ik 5 dagen in de week in belgië voor mijn studie. wat kan ik nu het beste doen? moet ik gewoon in nederlands abonnement? of een belgisch abonnement ik wil wel graag mijn eigen nummer behouden. 

@123lola wanneer je een Nederlands telefoonnummer hebt en je wilt je telefoonnummer behouden blijft enkel een Nederlandse mobiele provider over. Je kan dan sowieso bellen en op internet (via je mobiel). België valt binnen de EU. Valt dus binnen de bundel welke je afneemt. 


Alleen kan het toch zijn dat je buitenbundel kosten gaat krijgen, ken even de voorwaarden van KPN niet, bij veel providers mag je niet te vaak meer buiten NL gebruiken dan in NL, simpel op te lossen door die 2 dagen in NL meer te verbruiken.


@123lola wanneer je een Nederlands telefoonnummer hebt en je wilt je telefoonnummer behouden blijft enkel een Nederlandse mobiele provider over. Je kan dan sowieso bellen en op internet (via je mobiel). België valt binnen de EU. Valt dus binnen de bundel welke je afneemt. 

 

Hallo @123lola , zolang jouw band met Nederland behouden blijft zou dat geen problemen moeten geven. Dan kan je bij KPN je abonnement in de hele EU gebruiken, dit heet ‘Roam Like Home’. 

Zie https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm voor de voorwaarden voor gebruik roaming op basis van ‘roam like home’