Skip to main content

Al jaren had ik een mobiel abonnement bij KPN. Ruim een jaar geleden er een abonnement voor mijn minderjarige zoon bij genomen, handig we konden mb's delen.

Nu kreeg ik een telefoon met abonnement van het werk en had ik mijn KPN-abonnement niet meer nodig, dus dit opgezegd. Nu bleef dus dat tweede abonnement van mijn zoon over en verdwenen voor hem alle voordelen die we samen hadden. Het werd een abonnement van 18,- euro zonder mb's. Dat vond ik nogal veel voor weinig en heb voor hem een nieuw abonnementje afgesloten bij een andere aanbieder (8 euro, veel mb's).

Nu kwam het grootste probleem, nummer behouden ging niet aangezien het tweede aanvullende abonnement nog een maand of 8 looptijd bleek te hebben. Het bleek dat ik dit moest afkopen. Ik naar KPN gebeld maar na drie keer doorverbonden te zijn en 1,5 uur verder konden ze mij niet helpen. Vervolgens naar de KPN-winkel geweest maar ook daar konden ze mij niet verder helpen dan te zeggen dat ik de financiële afdeling moest bellen. Dit gedaan en ruim een uur verder leek het geregeld. Maar wat bleek, op afkopen zit ook een opzegtermijn van een maand! 

Hierna werd ik nog wel gebeld door een aardige meneer van KPN die met me meeleefde dat het allemaal zo vervelend was gegaan.

Afijn, per 25 september, een maand verder, zou het geregeld zijn.

Echter wat blijkt nu (inmiddels 8 oktober), er is helemaal niets gebeurd! Nummer overzetten gaat nog steeds niet en bellen naar KPN geeft dezelfde problemen als vorige keer: lang in de wacht, doorverbinden en niemand die kan helpen. Vanmiddag nog gechat met de helpdesk maar ook die konden niet helpen. Het directe nummer van die aardige meneer heb ik helaas niet meer.

In de tussentijd krijg ik nog steeds maandelijks facturen en heeft mijn zoon nog geen mb's (die hij nodig heeft om bv bustijden te zien voor naar school en huis te gaan).

Wat nu KPN of iemand enig idee?

 

Hoi @Arend S, welkom! Jammer te horen dat het nu alsnog niet goed geregeld lijkt te zijn. Zou je jouw forumprofiel willen invullen met de gegevens van het abonnement van je zoon? Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt, dan gaan we nakijken hoe dit zit en wat we kunnen doen.


Gedaan!

 


Bedankt @Arend S, ik zie dat je hier inderdaad al veelvuldig contact over hebt gehad, erg flauw dat dit zo moeizaam verloopt!

Het afkopen van een abonnement komt niet heel vaak voor en dit kan alleen gedaan worden door de afdeling die over het opzeggen gaat. De ‘gewone’ klantenservice kan geen opzeggingen doorvoeren en zal daardoor wellicht ook niet alles weten over hoe het werkt met een opzegging binnen contract en bijbehorende afkoopsom. Daarom raad ik je aan om weer te bellen met 0800 0402 en dan als reden voor het bellen ‘opzeggen’ in te spreken. Je hoort dan direct bij de juiste afdeling uit te komen, zonder dat je weer doorverbonden hoeft te worden! Een notitie van de meneer die je gebeld heeft zie ik helaas niet terug, heb je nog enig idee wat de naam van deze meneer was? En heb je na dat gesprek een email of brief van ons ontvangen over de opzegging/afkoopsom? Dit kan belangrijke informatie zijn voor mijn collega's van de opzeg afdeling, als je hier communicatie over hebt ontvangen is het verstandig om die bij de hand te houden als je gaat bellen!

 


Dag Maja, Erik en de rest van klantenservice van KPN,

Zojuist 40 minuten aan de lijn gehangen met 0800 0402: 'Meneer, sorry ik zie in mijn systeem dat het de bedoeling was dat u per 18 augustus had kunnen overstappen, er is blijkbaar iets misgegaan'. 'Ik vraag het opnieuw voor u aan en dan kunt u per 12 november overstappen'.

Antwoorden van gelijke strekking kreeg ik al twee keer eerder.

Kortom Ik heb straks vier maanden lang geen mb's met mijn gewenste telefoonnummer terwijl ik dubbele abonnementskosten betaal. Mooie klantenservice…

Dus wederom de vraag aan KPN, wat nu?

Welke service kunt u aan deze klant verlenen?

 

Mijn voorstel: per direct nummer over kunnen zetten én een financiële tegemoetkoming van KPN.


Ik maak daaruit op dat de collega het voor je in orde heeft gemaakt dat je volgende maand kunt overstappen. De maand opzegtermijn wordt, ook bij afkopen, gehanteerd. Dit is natuurlijk allemaal niet vlekkeloos verlopen, maar ik kan er niet voor zorgen dat je alsnog in het verleden kunt overstappen. Als je hier graag nog verder over zou willen doorpraten, dan moet ik je toch weer doorverwijzen naar de telefoon en de opzegafdeling. 


Helaas een vervolg…

Het afkopen en daarmee met nummerbehoud overstappen is wederom niet gelukt zoals door kpn beloofd. Dus overstappen in het verleden gaat niet zoals kpn moderator Erik heel flauw aangeeft maar blijkbaar kan het bij kpn ook niet in het heden noch in de toekomst. 

Wat nu kpn is wederom de vraag?

Moet ik het maar opgeven en me erbij neerleggen dat het afkopen van een contract bij de koninklijke kpn gewoonweg niet mogelijk is?

Ik krijg wel nog elke maand ongegeneerd een factuur van kpn van 15,67 euro voor een abonnement waarmee ik alleen kan bellen en sms-en. Aan mijn nieuwe abonnement bij hollandsnieuwe wat inmiddels al vijf maanden loopt van 8 euro waarmee ik ook kan bellen, sms-en én 2000 MB data heeft, kan ik dus niets aangezien ik nummerbehoud nodig heb.

Of zal ik, in plaats van het op te geven, maar een klacht indienen bij de ombudsman, klachtenkompas, de geschillencommissie en Radar?

Afijn, ik wacht het hier nog even een paar dagen af. Zonder hoop en vertrouwen is een mens nergens.

 


Wat denkt u eigenlijk wat afkopen is? U betaald dan gewoon 8 x € 15,67 = € 125,36. Misschien inmiddels 1 maand minder... maar goed...


Wellicht is het slim mijn eerste post ook te lezen. :wink:

Kpn verhoogde mijn abonnement onaangekondigd met 10 euro waarbij ik geen mb´s meer had. Hiervoor hadden zij geen adequate oplossing of alternatief. Uit onvrede had ik daar graag dat afkoopbedrag voor over. Afkoopbedrag zou overigens ook moeten gaan om het maandbedrag wat ik met kpn ben overeengekomen en niet het bedrag dat zij me opleggen...

Naast dat dit alleen al erg klantonvriendelijk was, gaat het mij er om dat ik mijn nieuwe abonnement niet kan gebruiken aangezien kpn haar afspraken nu al voor de vierde maand achtereen niet nakomt.


Ai, nog steeds niet rond, Arend? Ik zie hier inderdaad ook niets staan. Wat helaas ook betekent dat ik je dan toch weer moet doorverwijzen naar de telefoon 😞 Opzeggen via het forum is niet mogelijk, je moet hiervoor toch echt bij de opzegafdeling zijn.


Als ik dit lees wordt ik moedeloos, alleen als van het kastje-muur-verhaal.

Wat een bedrijf zeg!!! En dan ook nog eens al die klachten over de tv-ontvangers waar ze nu al maaaaanden mee ‘bezig’ zijn!! Het zijn gewoon een stelletje prutsers daar bij de ‘Koninklijke’.