Skip to main content

Waarom kan ik wel op de site van KPN verlengen van sim-only naar; abonnement met toestel, en wordt dezelfde aanvraag vanuit Belsimpel afgewezen?

Ik ben al 30 jaar klant bij KPN, maar als ik wil verlengen of wijzigingen in mijn abonnementen bij KPN wil laten doorvoeren, wordt ik behandeld als een wanbetaler, simpelweg omdat de kredietcheck die KPN laat uitvoeren bij Experian en/of Preventel niet klopt, op basis van één voorletter en een geboortedatum wordt er bepaald of iemand wel of niet wordt “goedgekeurd” als klant.

In mijn situatie is er een wanbetaler in Nederland met een gelijke eerste voorletter en een gelijke geboortedatum die er voor zorgt dat ik al trouwe en betalende klant bij iedere verlenging en/of wijziging van een abonnement wordt geschoffeerd. 

Ik heb een schone betalingshistorie en al 30 jaar hetzelfde mobiele nummer maar toch kan KPN het systeem niet wijzigen en wordt ik steeds weer vernederd, beschadigt en afgewezen. ik moet praten als brugman om mijn gelijk te halen en daar heb ik wel genoeg van!

 

Admin: topics samengevoegd


De oplossing is heel simpel: het toestel gewoon in 1 keer betalen. 

Verder... ik weet niet hoe het systeem werkt. Maar ik kan me niet voorstellen dat het enkel op voorletter/achternaam/geboortedatum werkt.

In uw andere topic zegt u overigens dat het bij belsimpel niet werkt, maar bij KPN wel. Klopt dat?

*admin: topics samengevoegd


Het zijn 2 verschillende onderwerpen, maar het kan zijn dat ze met elkaar verband hebben. Ik was al uitgegaan van volledige betaling van de telefoon, maar kan er niet achterkomen waar de willekeur vandaan komt.


Hallo @Baks1966 ,

Daarvoor moet je dan bij BelSimpel zijn. Zij zullen wel andere voorwaarden hanteren. 
 

De oplossing: Verlengen rechtstreeks via KPN. 


Waarom kan ik wel op de site van KPN verlengen van sim-only naar; abonnement met toestel, en wordt dezelfde aanvraag vanuit Belsimpel afgewezen?

Hallo @Baks1966 ,

Daarvoor moet je dan bij BelSimpel zijn. Zij zullen wel andere voorwaarden hanteren. 
 

De oplossing: Verlengen rechtstreeks via KPN. 

@Baks1966

Heb je inmiddels via KPN verlengd?  


Hallo @Noordzee,

Heb vanmorgen tekst en uitleg gehad van Belsimpel, blijkt in mijn huidige Sim-only  te zitten, KPN kan, in tegenstelling tot Belsimpel, een aanbieding doen; “verlenging met toestel”, bij Belsimpel moet ik wachten tot de termijn dat ik “officieel” mag verlengen.